O pokračující podpoře Left 4 DeadBojkot pokračování Left 4 Dead byl od samého počátku zamýšlen jako vyjádření nespokojenosti s planými sliby Valve o chystaných DLC pro tuto hru. Díky nově oznámenému plně placenému pokračování se řada hráčů domnívá, že tím jejich oblíbená hra přijde o veškerou podporu ze strany výrobce. A tak poslali Valve otevřený dopis, na který před pár dny přišla
odpověď. Valve bojkotující skupinu ujistilo, že další přídavky zdarma budou následovat (první byl
Survival Pack). Příštího DLC by se mohli dočkat již velmi brzy a tentokrát budou spokojeni především moddeři. Dostane se jim plnohodnotného
SDK a nástrojů v podobě community matchmaking a 4x4 matchmaking. Dokonce i po vydání Left 4 Dead 2 má být první stále podporován. Každopádně nemají zájem na rozdělení komunity a chtějí to nějakým zpsůbem vyřešit. Možná, že Valve zapracuje na nějakém systému, který by obě hry propojil. Kdo ví?
O plánovaném vzniku Left 4 Dead 2Na pokračování se začalo pracovat hned po vydání jedničky. Vývojáři měli totiž kupu nových nápadů, které by byla škoda nepoužít. Zatímco z
gameplay videí není na první pohled vidět větší změna v hratelnosti, tak Valve ujišťuje, že novinek je celá řada.
Nejzásadnější z nich má být nový AI Director 2.0, který také souvisí se systémem náhodně generovaných částí levelu a geometrií předmětů. Toto prostě do DLC nacpat nejde. Valve to chce aplikovat na zbrusu nové kampaně a ne přizpůsobovat ty staré nové technologii. Další změny dozná engine, který nabídne detailnější masakr zombie, což souvisí s vylepšeným modelem postav. Ano, určitě by se něco z toho dalo napasovat do DLC (zbraně, postavy), ale stálo by to ve výsledku za to? Podle mě by to bylo jen chvilkové nadšení z novéh obsahu, který by měl na hratelnost jen minimální dopad. A hráči by po chvíli začali volat pod dalším obsahu. Proto se Valve rozhodlo raději vytvořit kompletně nový svět Left 4 Dead, kde může aplikovat veškeré nápady pěkně pohromadě. A jistý posun v příběhu bude hrát také roli.
O DLC na PC/Xbox 360 a spolupráci s MicrosoftemDLC je pro Valve alfou a omegou jejich úspěchu. Díky němu vzrostl zájem o TF2 dvojnásobně. Rozmazlovat zákazníka dalším obsahem zdarma je správný směr. Bohužel kvůli slibu, že DLC budou zdarma, má Valve nemalé problémy. Díky Microsoftí politice je DLC šířené zdarma pro Xbox 360 omezené na 8MB. Za vyšší objem dat se musí platit.
Navíc, luxus v podobě několika giga volného místa mají pouze PCčkáři. Ten, kdo nemá Xbox 360 s harddiskem, je z kola ven. A Valve to chce nějakým způsobem vyřešit. PC jako platforma je pro Valve na prvním místě, protože když vydají nějaký update/DLC, tak díky Steamu mají jistotu, že ho obdrží 100% zákazníků. V případě konzolí je to mnohem složitější a Valve se snaží všem hráčům poskytnou rovnocenné podmínky. Proto "tlačí" na Microsoft, aby zapracoval na vytvoření prostředí, které by vývojářům obecně usnadnilo doručení nadstandardního obsahu pokud možno všem platícím zákazníkům.
O budoucnosti Team Fortress 2Po vydání Spy update se řada hráčů divila/rozčilovala nad
novým systémem získávání odemykatelných předmětů. Ten odměňuje hráče nalezením předmětů na základě herní doby. Tento časový interval je značně individuální a zatímco někdo najde novou zbraň po pár minutách, jinému to trvá hodiny. Navíc se stává, že najdete předmět, který již ve vašem inventáři máte. Valve svůj záměr uvedlo na pravou míru.
V budoucnu bude TF2 rozšířeno o řadu nových funkcí, mezi které má patřit také "tradovací systém", který hráčům umožní měnit (prodávat?) předměty mezi sebou. Snaží se na to hráče postupně připravit. Také chtějí dát všem hráčům stejné šance. Ne pouze těm elitním, kteří mají TF2 naskillované. Pokud průměrný hráč nahraje 20 hodin týdně, pak by měl mít stejné šance/možnosti jako hardcore hráč, který odehraje také 20 hodin.
O Steamu jako nástroji proti pirátstvíGabe Newell řekl dost jasně, že investovat statisíce dolarů do technologie, která bude fungovat jen chvíli, je nesmysl. Je daleko lepší vytvořit službu, která pravidelnými updaty/DLC bude vaši oblíbenou hru udržovat v aktuálním stavu.
Valve už nepřemýšlí o hrách jako offline produktech vycházejících jednou za rok, dva. V době internetu není problém poskytnout zákazníkovi permanentní podporu. Pokud by jste srovnali první pirátskou verzi Left 4 Dead s aktualizovanou Steam verzí, pak je vám jasné, že se vyplatí hru legálně koupit.
Nejde o to piráty porazit, ale o to udělat jejich práci zbytečnou, marnou a pro zákazníky nezajímavou. Jestliže nabídnete zákazníkovi 24 hodinovou podporu spolu s dalšími službami jako komunitní funkce, updaty, pak máte reálnou šanci, že ho nějaký upirátěný offline produkt přestane zajímat. A přesně o to se snaží Steam. Bohužel některé hry na Steamu kvůli požadavkům vydavatele musí obsahovat 3rd party ochranu jako SecuROM aj. Ale pevně věřím, že se to časem změní.
O nezdařené práci s PS3, filmečcích a Episode 3Valve na rovinu přiznalo, že vydání
Orange Boxu pro PS3 nebyl nejšťastnější nápad. Vývoj na tuto platformu neprobíhal podle plánů a podpora zákazníkům není zdaleka optimální.
A není to chyba hardwaru, jako spíše "neschopnost" s touto konzolí pracovat. Dokud nebude mít Valve dostatečnou základnu lidí, kteří se budou specializovat exkluzivně na tuto platformu, nebudou pro ni hry vyvíjet. Zároveň nemá zájem na tuto práci nabírat externí studia. PS3 tak na nějakou dobu zůstane mimo zorné pole Valve, které má plné ruce práce s dalšími projekty. Obrovsky náročné jsou filmečky, které doprovází jednotlivé class updaty pro TF2. Také díky nim je komunita hráčů tolik propojená. Když došlo na otázku ohledně Episode 3 či Portal 2, tak se Gabe Newell odmlčel. Respektive řekl, že si bližší informace šetří na později a že pro to má pádný důvod.
Valve se tedy rozhodně nefláká. Má vizionářské nápady ohledně Steamu, neustále pracuje na DLC pro L4D či TF2, chystá L4D2 a snaží se domluvit s Microsoftem na férových podmínkách pro jejich zákazníky. A to zdaleka není všechno. Doufám, že tyto informace alespoň trochu ochladí horké hlavy vzbouřenců proti Valve.
Věřte jim trochu!