Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

Team Fortress 2 / Všichni si zaslouží metál



S novým Sniper vs. Spy Updatem se u Team Fortress 2 změnil způsob získávání nových odemykatelných předmětů ve hře. Nyní již nezískáváte unlocky podle toho kolik máte splněných achievementů, ale náhodně. Mnoho fanoušků TF2 bylo tímto novým systémem pobouřeno a ozývá se spoustu hlasů k navrácení původního přístupu. A co na to Valve?
(rychlý, stručný překlad odpovědí na TF2 blogu, který není doslovný a vystihuje jen podstatu informací z článku)

Proč jsme zvolili nový systém?

V našich prvních čtyřech updatech jsme se snažili přiřadit nové zbraně (předměty) k sadě achivementů, které podle našich představ mohl hráč získat a bylo pro něj zábavné je získat. V některých případech se nám to podařilo (Scout), v jiných ne (Medic). Napříč všemi novými prvky, které jsme přidali každé třídě, jsme byli zklamaní počtem lidí, kteří používali nové zbraně a také odezva od herní komunity nebyla příznivá.

Co jsme udělali?

Několik posledních měsíců jsme pracovali na použití STEAM Cloud (systém, který ukládá vaše data, nastavení, modifikace a synchronizuje je s vaším aktuálně používaným počítačem a na něm nainstalovanou hrou) s hráčským inventářem. Jakmile bylo vše hotové, zaměřili jsme se na nový systém, který dává předměty (odemykatelné položky - unlocky) hráčům. Nový systém sleduje čas, který hráč věnuje hraní TF2 a dává mu šanci najít unlocky v pravidelných intervalech. Není zaručené, že dostanete předměty v těch přesných intervalech, ale je tam velká možnost. Systém je takto postaven, protože jsme nechtěli, aby hráči dělali různé věci, jako například, aby se připojovali na speciální achievement servery (psali jsme o tom zde na blogu). Založení systému na odehraném čase vám zajistí, že získáte více položek než člověk, který nehraje.



Jak dlouho mám hrát než získám nějakou odemykatelnou položku?

Když jsme systém seřizovali, nejprve jsme hleděli na dobu, kterou hráči denně stráví hraním TF2. Odtud jsme určili výsledný cíl, který by měl vypadat tak, že po několika týdnech hraní by měl hráč získat kolem 20 položek do inventáře. Pokud jste někdo, kdo hraje hodně, mělo by to trvat podstatně kratší dobu. Pár hodin po vydání Updatu jsme měli nějaké potíže, které zapříčinily, že systém nefungoval tak jak měl, takže časová posloupnost získávání předmětů také nebyla v pořádku.

Je toto způsob jakým budeme od této chvíle získávat nové položky?

Plánujeme přidat ještě nové možnosti do systému jako např:
  • obchodování s předměty (proto nacházíte duplikáty)
  • možnost ovlivnit systém tak, aby jste mohli přímo jít za získáním určitého předmětu
  • přidání více unikátních položek, jako například doplňky na hlavu (klobouky, přilby)
Budeme na všem zmíněném pracovat, ještě před vydáním dalšího Class Updatu tak, aby vše dobře fungovalo.



Podle slov autorů byl tento update tak obsáhlý, že se jim nepodařilo všechny informace na internetu zveřejnit ještě předtím, než update vyšel a proto vyrobili navíc bonusovou stránku na které se dozvíme, že do updatu se také dostala, do této doby neoficiální paylod mapa Hoodoo, která patřila mezi nejoblíbenější mezi hráčskou komunitou.

A co říkáte vy na nový systém?

zdroj: TF2 blog

Komentáře

  1. O tom systému jsem už psal. On ten systém má jeden velký problém - je v něm bug. A POŘÁDNEJ. V podstatě není problém, aby hráč hrál támhle 10 hodin v kuse (takové výpovědi lze nalézt na Steam fóru) a dostane jeden jediný předmět, a to ještě duplikát už vlastněné věci. Jiní dostanou třeba tři Axtinguisery za sebou (dneska jsem takového člověka potkal na jistém českém serveru).

    Abych pravdu řekl, nový systém se mi zatím nelíbí. Líbí se mi nápad, který by měl konečně zabránit farmení achievementů (nebojte, já si také vysloužil kritiku za cap ukončující kolo od hráčů, co si syslili achievy, ale slízl jsem to naplno, protože Vámi vzpomenutý achievement za Scouta jsem už měl...), ale Valve musí nejprve odstřelit ten bug. A pak to snad bude v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě doplním, že jsem dneska dal TFku asi 4 hodiny a získal jsem už TŘETÍ Flaregun a (naštěstí) K.G.B., které jsem doposud neměl.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímalo by mě, který BUG myslíš? (krom toho, že celý systém je divný a hraje tam velkou roli náhodnost)

    OdpovědětVymazat
  4. No...vážně vám nepřijde divné třeba to, že chlápek po OSMI hodinách bez itemů dostal během deseti mimut TROJE Heavyho K.G.B.? http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=871142

    Já během 4 hodin dostal tři předměty - DVĚ flaregun (celkem mám tři) a K.G.B. Ten systém JE buglej... http://rockpapershotgun.com/2009/05/22/the-tf2-unlock-teacup-storm/#more-12033
    Dole je vyjádření Robina Walkera...

    OdpovědětVymazat
  5. Torham:
    Trochu si to pleteš. Článek z tvého odkazu reaguje na věci, které po vydání velkého updatu nastaly (jak ty říkáš BUG) - hráči nedostávali i po delším čase nové předměty/zbraně. Až potom vyšlo oficiální vyjádření na TF2 blogu, které jsem ve výše uvedeném článku zhruba přeložil a v něm se Robin Walker právě zmiňuje o problémech, které byly po vypuštění updatu (dlouhé hodiny hraní a nic). Důležité je, že o problému Valve vědělo a už ho určitě vyřešilo (Dnes jsem hrál a dostal jsem počet předmětů/zbraní přiměřeně době, kterou jsem hrál v posledních dnech. Ty píšeš, že si také dostal nové věci za celkem krátkou dobu.) Hlavně zapomínáš na to, že systém jako celek má být propracovanější (obchodování s předměty, možnost jít za získáním určitého předmětu...) a tohlke je jen začátek. Takže ti to celé může přijít jako BUG, ale BUG to není. Věřím Valve, že celý systém bude ještě dále propracovávat.

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, ale když se podíváte na Steam fórum, je tam extrémní množství lidí, co dostávali nepřiměřené množství duplikátů (nikoliv nové věci). S tím by si Valve mohli pohrát.

    Ano, systém jako celek propracovanější bude. Teď je ale problém v tom, že jeho základ (záskávání věcí na základě odehraného času a náhody) funguje maličko jinak, než by se slušelo (chtělo by to snížit šance na duplikáty a naopak navýšit šanci na nové věci - k čemu mě bude x flareguns, které stejnak nevytraduju, když je skoro každý má z dob achievementů?).

    OdpovědětVymazat
  7. Já si pořád myslím, že je to ten faktor náhody. Ty a ostatní co si stěžují na fóru měli prostě tu smůlu, že náhodně dostali věci, které už mají. Třeba stejný, nebo větší počet lidí si nestěžuje protože dostali věci nové. A pak to vypadá, že systém je zabugovanej. Jak to bude s obchodováním nikdo neví, ale logicky - Valve nikdy nedělalo věci jen tak, takže si myslim, že to musí mít pěkně dopodrobna promyšlený a obchodování s věcma, který už každý má bude nějak vyřešený. Třeba budeš muset mít 10 Flaregun aby si dostal čepičku pro Pyra. Flaregunů budeš mít jen 9, jeden od někoho získáš výměnou za K.G.B. a bude. Nebo budeš potřebovat 5 Sandvichů abys získal Ambassador...

    OdpovědětVymazat
  8. Dneska jsem zase chvíli hrál, tak hodinku. Dostal jsem jeden předmět - FLAREGUN! To je už čtvrtá...

    O tom obchodování fakt nikdo nic neví, vaše teorie je docela možná. Ale aby člověk dostal 50 F-A-N (zase na Steam foru), je malinko uhozené. Fakt podivný faktor náhody, když hra tomu člověku sype SAMÉ F-A-N....něco podobného se mi začíná dít s těmi flary...dostal jsem včera K.G.B a pak dvě flary a dneska další. S tou, co mám z achievemetů jsou to už čtyři...snad to bude mít nějaké opodstatnění. Ale mohli by snížit šanci na duplikáty; hra přece ví, co máte a co ne.

    OdpovědětVymazat
  9. OK, ten systém možná není buglý. Ale potřeboval by trošku doladit...snížit šance na duplikáty (a naopak navýšit šanci na nové věci) a bude. Kdo ví, jestli ti vámi zmínění spokojení lidé nejsou nováčci (tedy mají jen málo nebo žádné unlocky) a nebo prostě mohou mít štěstí, narozdíl od jiných.

    OdpovědětVymazat
  10. nieco na tom bude ja som hral asi 8 hodin a dostal som najmenej 6 flare gunov a nic ine a vsetci pisu ze ich dostavaju tak s tym nieco naozaj je ...............a neviete mi poradit nechtiac som si vymazal s archimeru ambasadorku - revolver a uz hram asi 4 dni a nie a nie hu ziskat ......myslim ze pokial som hu vymazal uz mi nikdy nepride a je mi to strasne luto .........A NEVIETE CI SA TO NEDA ZISKAT AJ INOU METODOU AKO CAKANIM

    OdpovědětVymazat
  11. Moment, moment , moment. Chcete tím říct že se ruší klasický archivementy??? např. za 10 csout archiv. Force-a-nature atd.. To jako ty zbraně budu dostávat náhodně? Jestli ano tak je to pěkně na p.ču... Odepište pls někdo

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní: Ano, pokud jste hrál TF2 v poslední době, respektive od publikování tohoto článku (23. květen 09), tak jste si toho určitě musel všimnout. Funguje to náhodně na bázi nějakého pidvného algoritmu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku