Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

KAUZA / Left 4 Dead 2 aneb hráči VERSUS Valve



Snad žádné ohlášení pokračování úspěšné hry nerozpoutalo takové vášně mezi jejími fanoušky jako oznámení Left 4 Dead 2 na nedávné E3 (opomenu-li kauzu s grafikou Diablo 3). Přitom běžná reakce na jakékoliv pokračování známých hitovek jako GTA či Call of Duty je vítáno s nadšením. V čem je tedy háček? Proč část komunity chrlí jednu nadávku za druhou, proklíná Valve jako studio, které chce z lidí ždímat peníze a které nedodržuje sliby? Pár důvodů by se našlo, ale kdo z nás je dokonalý?!?

Když došlo k ohlášení L4D2, moje první reakce byla: "Už takhle brzo?". Vůbec mě nenapadlo, že pokračování by mohlo vyjít dříve jak za dva roky od vydání jedničky. A Valve plánuje vydat dvojku ještě tento rok (17.listopad 2009). Na jednu stranu je to logická reakce na úspěch hry, na stranu druhou jsem o dvojce tajně snil jako o evoluční hře na (třeba) zbrusu novém enginu Source 2. Ale to je pouze mé zbožné přání a nový engine bude pravděpodobně představen až s Half-Life 3 (to je překvapení ;-). Realita je ovšem taková, že dvojka bude podle posledních informací jen lehce upravenou jedničkou. A to samozřejmě herní komunita kolem prvního dílu nemůže skousnout. Respektive její část sdružující se pod Steam skupinou L4D2 Boycott. Rebelů, kteří už předem odmítají zakoupení dvojky, je již 26.000. Svůj názor na celou situaci vyjádřili v manifestu, který se skládá z několika na první pohled obhájitelných bodů, z nichž jeden bije do očí.

Valve slíbilo podporovat L4D pomocí zdarma stažitelného DLC podobně jako to činí u Team Fortress 2. Slíbilo vydávat nové epizody, nové zbraně, nové postavy a vůbec všelijaké novoty. Jenže toto všechno se má objevit ve dvojce, která bude samozřejmě placená. To se nemůže líbit nikomu. Sliby se mají plnit a u Valve to platí dvojnásob. Už jsme si prostě na jejich luxusní zacházení s komunitou zvykli. A teď tohle. Taková zrada. Nebo?



Osobně jsem byl po oznámení dvojky trošku naštvaný a dostal jsem strach. Strach, že Valve veškeré úsilí věnuje druhému dílu a na jedničku se vykašle. Jenže pak se objevil Doug Lombardi a řekl: "Věřte nám trošku." A po přečtení rozhovoru s ním jsem se uklidnil. Je pravda, že Valve začalo na pokračování pracovat prakticky okamžitě po vydání prvního dílu. Je pravda, že hráči teprve po vydání Survival Packu cítili, že je L4D kompletní. A je pravda, že zájem o nové kampaně je enormní. Jenže kampaň pro kooperativní hru s AI Directorem není jako jedna mapa do TF2. Práce na nové kampani stojí ohromné peníze, vyžaduje daleko lepší betatesting, vyladění AI a vytvoření propracovanějšího prostředí, které by splňovalo taktické nároky na souboje se stovkami zombie. A jak řekl Lombardi, Valve nechce vydávat za DLC pár nových zbraní. Chce to udělat pořádně. Nového obsahu bychom se měli dočkat již v nejbližších týdnech.

Celý problém kolem L4D2 je tedy v tom, že část komunity se bojí ztráty podpory jejich oblíbené hry. Proto je skupina odpůrců bojkotující druhý díl tak něvěrohodná. Druhý díl používá jako rukojmí k vyslyšení požadavků, které ale mohli vznést již dávno. Nejde tedy o pokračování, které podle některých stejně nabízí málo. Jde o ten slib, který Valve hráčům dalo. A podle všech informací chce tento slib dodržet. Kdyby tomu tak nebylo, už bychom dávno četli oficiální oznámení hlásající konec podpory L4D, už žádné DLC, nic, náda, finito. Jenže to se nestalo a pravděpodobně ani nestane. Přesto, bojkotující komunita si mele to své a Valve nevěří, protože jim věřit nechce. Tato unáhlená reakce je zrcadlem dnešní doby. Dokud všechno klape na 100%, je to v pořádku. Ale jakmile se někdo dopustí sebemenší chybky, malého zaváhání či snad planého slibu, který není lehké dodržet (což si často uvědomíme až po delší době), už je oheň na střeše. Přitom nebyly oznámeny další (zásadní) detaily o dvojce a konec podpory prvního dílu je také utopie. A cena L4D2? Ta je také ve hvězdách, tak nepředbíhejme.



Pokud Left 4 Dead 2 nabídne zábavu, kterou se pyšní první díl, pak budu spokojený. Podle všeho Valve zdaleka nevytáhlo všechny trumfy a dvojka má být mnohem větší hrou. Souhlasím, že Valve udělalo několik chyb. Slíbené pravidelné přívaly DLC se nekonají (tak rychle to nejde) a SDK pro moddery už mělo být dávno na světě. Ovšem tyto chybky nedávají nikomu právo házet Valve klacky pod nohy. Proč hráči nenaříkají nad hrami, které již léta čerpají ze slávy svých předchůdců? Opravdu je GTA IV tak nové, tak unikátní a tak revoluční? Nebo série CoD? Co se změnilo od dob geniálního prvního dílu? Ano, bezesporu jsou to kvalitní, zábavné a atmosférou prolezlé tituly, ale hráč v nich dělá pořád to samé. Pouze v jiném hávu a jiném prostředí. Takové je stigma pokračování. Nikdy nemůže být úplně novou hrou. Jde o to, vylepšit prvky, které nám před tím vadily a zabalit je do nové příchutě. Nic víc. Nebo snad někdo čeká, že Left 4 Dead 2 bude adventura?

Já vyčkávám, do žádné grupy bojkotující druhý díl se nechystám a už vůbec nehodlám Valve něco vyčítat. Valve dalo slib, který není časově omezený! Další DLC pro první díl může vydat zítra, za měsíc, nebo za půl roku. A pokud tomu tak bude, můžeme být jenom rádi. Když se tak nestane, tak se svět nezboří. Za těch 999 Kč jsem si užil desítky hodin skvělé zábavy, takže jaképak trucování. A být naštvaný, že nám Valve lhalo? Na lhaní jsem v dnešním světě zvyklý. Valve tak může jenom překvapit. Kdybychom se totiž měli pozastavovat nad sliby, které nám ostatní studia v hypování jejich her servírují den co den, pak bychom museli ty naše poličky s "revolučními" hrami od A-Z rozkopat a spálit.

Druhý pohled, Gage:
Nesouhlasím. Obdivuju co dělá Valve pro hráče a jejich přístup mi přijde velice férový a upřímný, ale ať mi nechtějí namluvit, že budou dělat L4D 2 a dál vesele pokračovat v podpoře původního dílu. Valve není příspěvková organizace a musí vydělávat peníze, z DLC pro původní L4D už jim moc peněz nekápne, takže se určitě s nějakou soustavnější podporou nebudou moci zatěžovat. Budou se muset více zaměřit na druhý díl (pokud chtějí odvést kvalitní práci - to také většinou dělají). Už při vytváření prvního dílu, vypomáhali lidi z týmu Team Fortress 2, takže pokud nějakým zázrakem nezískali neomezené kapacity schopných lidí pro tvorbu L4D 2, s L4D to nevypadá dobře. Rád bych věřil, ale dnes je všechno o penězích a vytvoření "odbojné" skupiny je možnost jak dát najevo svoji oprávněnou nespokojenost - na lhaní si zvykat nebudu a nehodlám si tím omlouvat postupy, které jsou zaměřeny jen k dalšímu výdělku. Valve mluví o dodržení slibu, ale ke splnění je daleko.

A jaký názor na celou situaci máte Vy?

Komentáře

  1. Nesouhlasím. Obdivuju co dělá Valve pro hráče a jejich přístup mi přijde velice férový a upřímný, ale ať mi nechtějí namluvit, že budou dělat L4D 2 a dál vesele pokračovat v podpoře původního dílu. Valve není příspěvková organizace a musí vydělávat peníze, z DLC pro původní L4D už jim moc peněz nekápne, takže se určitě s nějakou soustavnější podporou nebudou moci zatěžovat. Budou se muset více zaměřit na druhý díl (pokud chtějí odvést kvalitní práci - to také většinou dělají). Už při vytváření prvního dílu, vypomáhali lidi z týmu Team Fortress 2, takže pokud nějakým zázrakem nezískali neomezené kapacity schopných lidí pro tvorbu L4D 2, s L4D to nevypadá dobře. Rád bych věřil, ale dnes je všechno o penězích a vytvoření "odbojné" skupiny je možnost jak dát najevo svoji oprávněnou nespokojenost - na lhaní si zvykat nebudu a nehodlám si tím omlouvat postupy, které jsou zaměřeny jen k dalšímu výdělku. Valve mluví o dodržení slibu, ale ke splnění je daleko.

    OdpovědětVymazat
  2. presne jak napsal GAGE..
    + kdo vlastne hraje survival?
    cela hra je tak popularni jen diky versusu... protoze obycejnech coop her je spousta!

    OdpovědětVymazat
  3. Jak můžu otevřít ve Versus Chat??Pls...Odpovězte sem

    OdpovědětVymazat
  4. Jak můžu hrát 8 vs. 8??Pls...

    OdpovědětVymazat
  5. 8 proti 8 hrát nelze, protože tolik postav ve hře není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku