Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

VIDEO / How I learned to love Battalion 1944

Anglicky poprvé a nejspíš ne naposledy.
Poprvé v historii mého YouTube kanálu jsem se rozhodl natočit video v angličtině a podpořit tak vývoj FPSsky Battalion 1944, která mi v mnohém učarovala a ukázala mi, že můžu mít rád to, co jsem už dávno zapomněl.

Rychlým střílečkám už jsem se dobrých 15 let nevěnoval a měl jsem k tomu důvod, nebo jsem si ho aspoň namlouval. Už mi není dvacet let, už mi není ani dvacet pět. Je mi 33, za chvíli poskočím o další level výš a tak jsem zpohodlněl. V posledních letech jsem začal hrát pomalejší multiplayerové akce jako Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad či Rising Storm: Vietnam. To jsou hry, u kterých celkem hodně času strávíte pohybem po rozlehlé mapě a taktičtějším přístupem ke všemu, co děláte. Tyto hry dávají prostor se pohybovat více koordinovaně, domlouvat se na postupu a to ve velkém počtu hráčů, někdy až 64. K akci samozřejmě také dochází, ale často umíráte zastřeleni z větší dálky a také sami z větší vzdálenosti střílíte. Je to zkrátka zcela odlišný zážitek, ale samozřejmě záleží na mapě, na které hrajete, přičemž také zde narazíte na velmi hektické přestřelky v městských oblastech.


Battalion 1944 je úplný opak. Hraje se na menších mapách v počtu hráčů 5 na 5 a na nepřítele narážíte hned od prvních vteřin. Zásobníky rychle mizí, pohyb po mapě je bleskový a stejně rychlé musí být vaše reflexy. Od prvního spuštění Battalion 1944 v Early Access letos v únoru jsem měl pocit, že už jsem na tohle příliš starý a měl jsem chuť to vzdát. Naštěstí jsem to ale neudělal a postupně se do hry dostal. Nyní už jsem ve stavu konkurence schopných a obzvláště, když mám své dny, nebo také jinak řečeno, když mám životku dokáži zatopit i ostříleným borcům aspirujícím na turnajová klání. To pak člověk střílí i za roh, bunny hopem skáče jako koza a headshotuje zároveň a člověk má z toho všeho dobrý pocit. A o tom přesně Battalioon 1944 je. Aby vám hra šla, musíte ji hrát a snažit se. Není to naopak, že hra si hraje s vámi a hraje se skoro sama, jako to vidíme u jiných titulů. Když tomu dáte čas, tak jako ostatně všemu, tak se vám odvděčí oldschoolovou hratelností, kde jste sami tvůrci herního zážitku a nějaké achievementy či killstreaky vůbec nepotřebujete.

V tomhle anglickém videu chci Battalion 1944 podpořit, ocenit vývojáře a nadchnout komunitu hráčů, která je v mnohém rozpolcená a často velmi negativní. To hlavně kvůli nepovedenému startu v Early Access. Ten se vývojářům nepovedl a hra neustále padala či měla jiné technické nedostatky. Nyní po sérii menších a jednom velkém patchi se technická stránka hry stabilizovala a vývojáři se tak mohou soustředit na přidávání nových fíčur, upravování map na základě reakcí hráčů a celkovém vylepšování hratelnosti.

Pamatujte, že Battalion 1944 je v Early Access teprve od letošního února a bude tam až do příštího roku. Vývojáři tak mají spoustu času odladit všechny technické mouchy a přinést do hry nový obsah. Držím jim palce.

Kam dál?


Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku