Herní blog o PC hrách. Máte rádi Steam, hry v Early Access, gameplaye, dojmy, komentáře? Pokud ano, tak tady jste správně. Od hráče pro hráče. Píše Michal "Vodny" Bayerl.
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
Získat odkaz
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Další aplikace
HARDWARE / Test: Novint Falcon - akci ucítíte na vlastní kůži, navíc se slevou 20%
Před pár týdny jsem na Doupě.cz publikoval exkluzivní test revolučního ovladače Novint Falcon. U nás ho do té doby nikdo neměl v ruce a možná, že ani dnes se počet jeho majitelů v ČR nerozrostl. Je to o to zajímavější, že ve světě se jedná o nedostatkové zboží, firma Novint nestíhá vyrábět jak ovladač, tak jeho výměnné Pistol Gripy. Pojďme se ale krátce podívat, jak vlastně tento ovladač funguje.
Ovladač vychází z 5 let dlouhého vývoje na poli tzv. haptických polohovacích zařízení. To jsou ovladače, které využívají špičková grafická studia, v laboratořích či armádě. Ale až v posledních dvou letech se podařilo vyrobit první cenově dostupné prototypy pro širokou veřejnost. Novint Falcon už se prodává několik měsíců a především v USA má velký úspěch. Docela mě zaráží, že se o něm nikde moc nepsalo a nepíše.
Princip ovladače tkví v jeho třech motorech, které ovládají tři ramena na jejichž konci se nachází tzv. Grip. Ten je výměnný a v současné době je v nabídce základní, kulatý grip na všechny typy her a pak speciální grip ve tvaru pistole, který se používá při hraní 3D akcí. Držením za grip ovládáte kurzor myši ve hře a to do všech směrů. Protože se pohyb kurzoru ovládá podobně jako joystick, má Falcon své limity při dosažení krajní pozice svých chapadel V tu chvíli se uvede kurzor do neustálého pohybu a podle síly tlaku se tento otáčivý pohyb zrychluje. Při hraní 3D akcí to je z počátku velice nestandardní a je těžké si na to zvyknout. Nicméně po přibližně 20 hodinách tréninku je možné si na to zvyknout.
Tím by se zdálo, že Falcon už nemá co nabídnout. Ale teď teprve přichází ta zábavná část. Motorky uvnitř mají totiž jasný účel - produkují force-feedback. A ne ledajaký. Představte si, že hrajete Dooma 3. Jdete temnou chodbou s baterkou v ruce. Najednou z postranní uličky vyběhne zombie voják a s ohromným řevem to začne pálit vaším směrem. Vy to vnímáte, protože Falcon generuje zpětnou vazbu z té strany, odkud voják na vás pálí a když vás trefuje, logicky to cítíte. Otáčíte se vpravo, přepínáte baterku na brokovnici, cítíte jak vám těžkne ruka pod tíhou té nádherné zbraně a pálíte. První rána míjí vojákovu hlavu jen o kousek a recoil efekt (zpětná vazba) vám navrací mušku do původní polohy. Druhá rána zasáhne tělo a třetí rána je konečnou tečkou do hlavy. Přebíjíte, cítíte každý náboj zapadající do útrob vaší do ruda rozžhavené zbraně. Přepínáte na PDA, ovladač naprosto přesně kopíruje pohyby vaší ruky a čtete si další instrukce ve vaší misi.
Asi takhle nějak se hrají 3D akce s ovladačem Falcon. Každá hra, která Falcon podporuje má přitom trošku odlišně naprogramovaný force-feedback. Třeba u FEAR vnímáte veškeré síly, které na vás během hraní působí. Když vyskočíte, když spadnete, když jdete ze schodů, nebo když vedle vás vybuchne granát. Dokonce při úkrocích s vámi ovladač lehce mává ze strany na stranu. Každá zbraň má jinou sílu efektu. Ano, motorky ve Falconu dokáží váš pohyb ruky zpomalit, zrychlit, rozvibrovat, nebo dokonce zastavit. Je to o to zajímavější, že vše se dějě ve 3D prostoru a ve všech směrech. Budoucnost Falconu je na dobré cestě. Chystají se nové gripy, které mohou mít libovolný tvar a mohou jej využívat všechny hry. Dokážete si představit Falcon jako nejrealističtější závodní volant? S force-feedbackem do všech směrů to zase není tak těžké. Zní to neuvěřitelně, ale hrát třeba Forzu 3 s tímto ovladačem by jednou mohl být ultimátní zážitek. A firma Novint na jeho realizaci usilovně pracuje. Falcon se totiž chystá také na Xbox 360!
Ovšem v současné době je dostupný pouze pro PC. Nám to ale stačí. Jeho cena je poměrně vysoká, ale v bundlu s Orange Boxem a Pistol Gripem a balíkem několika menších her není 199$ zase taková hrůza. Nicméně je zde možnost, jak z této částky ubrat rovných 20%. Při objednávce stačí do kolonky Enter refferal code napsat PCHRY a sleva je vaše. Tím srazíte konenčou cenu na slušných 159,99$, což je při dnešním kurzu 17,5$/1 Kč pěkných 2800 Kč.
Uznejte sami, že za největší revoluci v oblasti herních ovladačů jsou necelé 3 tisíce, skutečně směšná částka. Vždyť i trochu kvalitnější volant dnes stojí 3 táci. A hraní 3D akcí jako Half-Life 2, FEAR, Doom 3, Portal, Left 4 Dead, Team Fortress 2, Crysis, série Penumbra či Quake 4 s Novint Falconem je neuvěřitelný zážitek, který vám budou závidět široko daleko! Jestli jste hledali originální dárek na Vánoce, už nehledejte.
Více informací a detailní test Novint Falconu najdete v tomto článku na Doupě.cz, který je doplněn o 20 minut dlouhé testovací video z hraní výše zmíněných her! Made by myself!
V posledních měsících trápily můj počítač nečekaná zamrznutí. Z počátku mi komp tuhnul jednou za čas. Nevěnoval jsem tomu pozornost. Postupně však počet záseků přibýval a já začal přemýšlet čím by to mohlo být. Stará originální baterie (makala 5 let) Počítač jsem si naposledy nechal sestavit na míru od Mironetu v roce 2011. Od té doby jsem upgradoval "pouze" grafickou kartu, paměť RAM, HDD, zdroj a zvukovku. Srdce počítače - procesor a základní deska zůstaly beze změny. Více o mém miláškovi Black-Widow ve videu níže. Dlouho mi vrtalo hlavou, čím by ty nenadálé záseky mohly být. Jejich frekvence dosáhla v poslední době nesnesitelného počtu - až několikrát za den. Stávalo se to kdykoliv - během bootování, krátce po zapnutí, hodinu po zapnutí, při nízké zátěži systému (pouze stahování), při hraní, střihu videa atd. Zkrátka k zamrznutí docházelo kdykoliv a nebylo možné identifikovat v čem je problém. Chybná RAMka, dosluhující deska či procesor, problém s nastavením ...
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
GTA IV - přeceňované nebo dokonalé? ( recenze na Doupě.cz 9,3/10) Ačkoliv se můj blog věnuje čistě PC hrám, nedá mi to a musím reagovat na masivní vlnu desítkových hodnocení pro další pokračování Grand Theft Auto. Časem se nejspíš dočkáme PC verze, která podle mě bude ještě lepší. Určitě víte, že toto dílo od Rockstaru je již nyní nejlépe hodnocenou hrou všech dob. Zaslouží si ale 10/10 od více jak 40-ti světových herních magazínů? Já tvrdím, že ne! Proč? U každé hry máme jasně stanovené vlastnosti, na které se recenzent musí zaměřit. Jak jsem psal výše. Všechny dohromady tvoří jeden celek a nedostatky v jedné z nich se musí projevit ve výsledném hodnocení. U GTA IV jsou to prosté bugy - nebudu se o nich rozepisovat, každý kdo četl nějakou recenzi na tuto hru ví o čem je řeč. Zmiňují se o tom všude, ale pouze vyjímečně to zahrnují do svého hodnocení. Grafické chyby a jiné bugy s fyzikou a texturami se nedají omluvit slovy: "Ta hra je tak rozsáhlá a komplexní, že tyto ned...