V poslední době se vynořila řada novinek o Left 4 Dead 2 a to především díky akci PAX, kde Valve předvedlo novou kampaň s názvem Dark Carnival. Zároveň prezentovalo nového Special Infected, který si říká Jockey. Tahle hrbatá potvora má přinést do hraní Versus módu nový element, který v mnoha ohledech předčí dlouhý jazyk Smokera.
Jockey má totiž v oblibě na svou oběť nenápadně skočit, pořádně jí poškrábat záda a hlavně ovládnout její pohyb. Podle informací Cheta Faliszka získá Jockey kontrolu nad hráčem v poměru 7:3. To znamená, že když hráč osedlaný touhle nestvůrou bude chtít utíkat dopředu někam do bezpečí, tak žokej bude mít o 40% větší šanci ho stáhnout opačným směrem tam, kam potřebuje. Nemusím zdůrazňovat, jaký nový strategický element to do Versus módu přináší. Svojí oběť můžete nasměrovat k hordám zombíků, ke Spitterovi, do ohně, nebo s ní můžete skočit z výšky ve stylu kamikadze.

Dojmy hráčů z této nové postavy jsou různé. Nezkušení hráči se snaží jít opačným směrem, než kam je Jockey táhne. To samozřejmě nemá smysl. Naopak zkušení hráči využívají té 30% možnosti ovládání své postavy ve svůj prospěch. Pokud se totiž budete neustále pohybovat, měnit směr, můžete Jockeye zmátnout. On musí neustále reagovat na vaše pohyby, což není jednoduché. Pokud se vám podaří dostatečně dlouho Jockeye mást, máte velkou šanci, že ho někdo z vašich kámošů sestřelí.

Chet Faliszek se také trošku rozpovídal o důvodu vzniku Left 4 Dead 2 a proč některé prvky nemohli dát do DLC pro jedničku. Podle něj je totiž L4D 2 v mnoha ohledech zcela novou hrou. Jsou zde nové postavy, především Special Infected jako Charger, Spitter a Jockey. Tyhle postavy fungují jako celek a není možné je jen tak zapojit do DLC pro jedničku, protože by se někde museli dělat ústupky a musely by se překopávat herní mechanismy. Vznikly by tak vlastně dvě verze L4D v rámci jedné hry. Navíc bez nového "AI Directoru" by tyhle postavy v single kampani prostě nefungovaly tak, jak mají. K tomu si připočtětě nové zbraně, nové náboje do zbraní a měli by jste v tom guláš. Ve dvojce se také moddeři dočkají scriptovacích nástrojů pro AI Director.

Na první pohled bude zřejmé, že hrajete Left 4 Dead 2. Není to jen několik nových map, jinak barevných textur, pár zbraní a nepřátel. Má to být o něco jiný a v mnoha ohledech nový zážitek. Vylepšená umělá inteligence, jiné schopnosti nových Special Infected, nový "uncommon common zombie", vylepšená grafika (více krve, detailnější "damage model" pro zombie a nápaditý level design jsou hlavním tahákem tohoto pokračování. Nehledě na nový mód hry, o kterém se zatím nic neví.