Herní blog o PC hrách. Máte rádi Steam, hry v Early Access, gameplaye, dojmy, komentáře? Pokud ano, tak tady jste správně. Od hráče pro hráče. Píše Michal "Vodny" Bayerl.
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
Získat odkaz
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Další aplikace
L4D / Survival Pack vás v Survival módu jistojistě zabije
Přiznám se rovnou a bez mučení, že L4D už jsem nějaký ten pátek nehrál. A nebude to tím, že by mě omrzela hratelnost, ale přestalo mě bavit to prostředí a chyběla další varianta hry. Kooperativní akce je super, ale dvě kampaně je sakra málo. Nejvíce jsem se zaměřil na Versus mód, který nabízí největší porci variabilní zábavy. Přesto není všechno zlato co se třpytí a i zde se po pár hodinách projevil jistý druh stereotypu. Proto na Survival Pack čekám jako na smilování.
Detailní info o novinkách jsem už napsal a nyní bych chtěl shrnout hlavní náplň tohoto DLC. Předně je zde Survival Mode, který vás nenechá vydechnout dokud nebudete v kaluži krve lapat po dechu. Vydržte naživu co nejdéle a zápis do "knihy rekordů" je váš. Ale Survival Mode nebude tak skromný, jak by se na první pohled mohlo zdát. Tvůrci se jej snažili výrazně odlišit od Kampaně a Versus módu. Přeživší uzavřeni v části mapy, herní doba pod 10 minut a týmová hra podpořena hráčskými žebříčky bude hlavním tahákem. Představte si, že přijdete z práce domů, unavení a nemáte jednak náladu a jednak čas na nějaké dlouhé hraní Kampaně. Dáte si tedy adrenalinovou rychlovku v Survival módu a pokusíte se překonat ten časový rekord z předešlého dne. Hratelnost se tím blíží arkádovým hrám jako tetris, arkanoid či novější Audiosurf. Prostě svižná oddechovka, jasný cíl a maximální zábava.
Navíc teprve v tomto módu se projeví skutečná sehranost celého týmu. Každý náboj, každý zásah a každý pohyb bude rozhodující. A tak se dočkáme hektických situací, kdy Přeživší budou stát v klasickém rozložení sever, jih, východ, západ a budou si krýt záda. Nic jiného vám nezbude. Není kam spěchat a jedinými checkpointy mají být medaile za odehraný čas. Na L4D blogu se autoři také rozepsali o celkovém vybalancování variabilních spawn momentů, počtu nepřátel, počtu boss infected, jejich načasování a celkovému vybalancování obtížnosti (viz. tabulka dole). Osobně na L4D ze všeho nejvíce oceňuji umělou inteligenci, o kterou se stará revoluční AI Director. Díky němu i nyní ve hře pocítíme něco jako souhru náhod, jinak řečeno štěstí/smůlu. Kdyby jednotlivé respawny nepřátel byly pokaždé stejně naskriptovány, tak by to jednak nebyla výzva a jednak zábava by šla do kytek.
Opravdu jsem rád, když si člověk i u počítačové hry může říct - jo, to jsem měl ale štěstí. Přidává to na autentičnosti a pocitu, že hráč nemá a nikdy mít nebude všechno pod 100% kontrolou. A je to dobře. Replayabilita se díky tomu znásobuje. A aby tempo hry nebylo příliš vysoké, přidali tvůrci do hry tzv. odpočinkové momenty, kdy Přeživší mohou načerpat sílu, doplnit munici a probrat další taktiku. Po mapě budou zóny, kde lze všechny tyto životadárné prostředky doplnit, ale za cenu většího rizika ohrožení. Představte si situaci, kdy všem dochází munice, ale její doplnění všemi najednou by představovalo příliš velké riziko. Dojde tedy na postupné doplňování, kdy jeden člověk za mohutné podpůrné palby vyběhne do muniční zóny a tak se postupně vystřídá celý tým. Anebo dojde na oblíbenou pipebombu, dočasné odlákání hordy nebo efektní flambování nemrtvých. Možností jsou desítky a klidně se může stát, že v tu nejnevhodnější dobu se na scéně objeví tři Hunteři a Tank. Infarktová situace je na světě.
Zkrátka a dobře, Survival mód je alespoň pro mě tím největším oživením celé hry. Již 21. dubna (zítra, wow) zjistíme, zač je toho loket. A fakt, že my, PCčkáři, si Survival Pack užijeme zcela zdarma, už je jen taková třešnička na krásně krvavém dortu.
V posledních měsících trápily můj počítač nečekaná zamrznutí. Z počátku mi komp tuhnul jednou za čas. Nevěnoval jsem tomu pozornost. Postupně však počet záseků přibýval a já začal přemýšlet čím by to mohlo být. Stará originální baterie (makala 5 let) Počítač jsem si naposledy nechal sestavit na míru od Mironetu v roce 2011. Od té doby jsem upgradoval "pouze" grafickou kartu, paměť RAM, HDD, zdroj a zvukovku. Srdce počítače - procesor a základní deska zůstaly beze změny. Více o mém miláškovi Black-Widow ve videu níže. Dlouho mi vrtalo hlavou, čím by ty nenadálé záseky mohly být. Jejich frekvence dosáhla v poslední době nesnesitelného počtu - až několikrát za den. Stávalo se to kdykoliv - během bootování, krátce po zapnutí, hodinu po zapnutí, při nízké zátěži systému (pouze stahování), při hraní, střihu videa atd. Zkrátka k zamrznutí docházelo kdykoliv a nebylo možné identifikovat v čem je problém. Chybná RAMka, dosluhující deska či procesor, problém s nastavením ...
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
GTA IV - přeceňované nebo dokonalé? ( recenze na Doupě.cz 9,3/10) Ačkoliv se můj blog věnuje čistě PC hrám, nedá mi to a musím reagovat na masivní vlnu desítkových hodnocení pro další pokračování Grand Theft Auto. Časem se nejspíš dočkáme PC verze, která podle mě bude ještě lepší. Určitě víte, že toto dílo od Rockstaru je již nyní nejlépe hodnocenou hrou všech dob. Zaslouží si ale 10/10 od více jak 40-ti světových herních magazínů? Já tvrdím, že ne! Proč? U každé hry máme jasně stanovené vlastnosti, na které se recenzent musí zaměřit. Jak jsem psal výše. Všechny dohromady tvoří jeden celek a nedostatky v jedné z nich se musí projevit ve výsledném hodnocení. U GTA IV jsou to prosté bugy - nebudu se o nich rozepisovat, každý kdo četl nějakou recenzi na tuto hru ví o čem je řeč. Zmiňují se o tom všude, ale pouze vyjímečně to zahrnují do svého hodnocení. Grafické chyby a jiné bugy s fyzikou a texturami se nedají omluvit slovy: "Ta hra je tak rozsáhlá a komplexní, že tyto ned...