Herní blog o PC hrách. Máte rádi Steam, hry v Early Access, gameplaye, dojmy, komentáře? Pokud ano, tak tady jste správně. Od hráče pro hráče. Píše Michal "Vodny" Bayerl.
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
O Zeno Clash jsem se začal zajímat hned od prvních screenhotů, které spatřily světlo internetu. V exkluzivním rozhovoru s ACE Teamem (z Chile) před pár měsíci jsem zjišťoval, o čem tahle bizarní 3D akce vlastně bude. Před týdnem jsem pak měl možnost jako jeden z prvních okusit pár levelů z 'press' verze hry. Všechno najdete na Doupěti, ale přesto jsem se rozhodl pár postřehů hodit i sem na blog. Plus jsem si dovolil vytvořit pěknou koláž z 65 vlastníchscreenshotů z hraní, kterou jinde nenajdete. Je to ale pěkný macík s rozlišením 5120×3840 pixelů, tak se nelekněte. Na druhou stranu máte možnost v jediném screenu vidět vše podstatné ;-)
Zeno Clash je opravdu zvláštní. Příběh je zahalen rouškou tajemství a ačkoliv jsem z něj něco pochytil, neprozradím. Jste jedním z dětí hermafrodita s prostým jménem Father-Mother, žijete ve městě Halstedom, které je součástí světa Zenozoik. Po jednom incidentu musíte z města prchnout, přičemž vás nahání ostatní bytosti. Ty jsou ve většině případů vašimi bratry a sestramy, protože Father-Mother je rodičem stovek svých dětí v tomto světě. Na útěku vás doprovází kamarádka Deadra. To ve stručnosti k příběhu. Samotná hra je tvořena menšími arenámi, kde se vždy musíte vypořádat s partičkou protivníků či s jedním bossem. Používání pěstí, bloků a různých komb je fajn, ale vyžaduje to precizní načasování. Po pár ranách vám dojde síla a musíte se spolehnout na úhybné manévry. Souboje tváří v tvář jsou dosti hektické, obzvláště pokud na vás útočí více nepřátel. Někteří vyzbrojeni střelnými zbraněmi z 'pravěku' dokáží solidně zatopit. Proto je nutné zaútočit na ně jako první a zbraň jim sebrat. Jenže odzbrojení funguje i opačně, takže bacha. Nehledě na to, že nepřátelé vydrží pěknou dávku zranění. Ačkoliv nejsou souboje na blízko kdovíjak promakané, rozhodně patří mezi velká lákadla, protože působí velice autenticky. Spíš bych to přirovnal k simulaci boxu, kdy útok střídá úhyb, běh a kryt.
Střílení jsem si ale také užil dost. V posledním ukázkovém levelu na mě nastoupil bossík házející vybuchují veverky s padákem. Nemohl jsem se ubránit smíchu, protože něco tak roztomilého a zároveň nebezpečného jste padat z oblohy ještě neviděli. Veverky se soudkem prachu na tělě bossík z dálky pěkně odstřeloval, čímž jsem byl svědkem nepěkného týrání zvířat, které se mě navíc dotýkalo více než jen na duši :-). Podle ukázkových levelů je svět ZC zcela lineární, tvořen malými arenámi, kde musíte vždy něco udělat, aby jste se dostali dále. Teď něco málo ke grafice, která exceluje. Source engine ze sebe mačká nevídané a v kombinaci s až uměleckým stylem po vzoru Johna Blanche a Hieronyma Bosche dělá z této hry nevšední, bizarní, úchylné, překrásné, neznámé, působivé setkání 'třetího druhu'. ZC by se mělo každým týdnem objevit na Steamu za solidních 20 doláčů a i když nabídne zhruba jen 5 hodin zábavy, bude to zábava k pokoukání.
V posledních měsících trápily můj počítač nečekaná zamrznutí. Z počátku mi komp tuhnul jednou za čas. Nevěnoval jsem tomu pozornost. Postupně však počet záseků přibýval a já začal přemýšlet čím by to mohlo být. Stará originální baterie (makala 5 let) Počítač jsem si naposledy nechal sestavit na míru od Mironetu v roce 2011. Od té doby jsem upgradoval "pouze" grafickou kartu, paměť RAM, HDD, zdroj a zvukovku. Srdce počítače - procesor a základní deska zůstaly beze změny. Více o mém miláškovi Black-Widow ve videu níže. Dlouho mi vrtalo hlavou, čím by ty nenadálé záseky mohly být. Jejich frekvence dosáhla v poslední době nesnesitelného počtu - až několikrát za den. Stávalo se to kdykoliv - během bootování, krátce po zapnutí, hodinu po zapnutí, při nízké zátěži systému (pouze stahování), při hraní, střihu videa atd. Zkrátka k zamrznutí docházelo kdykoliv a nebylo možné identifikovat v čem je problém. Chybná RAMka, dosluhující deska či procesor, problém s nastavením ...
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
GTA IV - přeceňované nebo dokonalé? ( recenze na Doupě.cz 9,3/10) Ačkoliv se můj blog věnuje čistě PC hrám, nedá mi to a musím reagovat na masivní vlnu desítkových hodnocení pro další pokračování Grand Theft Auto. Časem se nejspíš dočkáme PC verze, která podle mě bude ještě lepší. Určitě víte, že toto dílo od Rockstaru je již nyní nejlépe hodnocenou hrou všech dob. Zaslouží si ale 10/10 od více jak 40-ti světových herních magazínů? Já tvrdím, že ne! Proč? U každé hry máme jasně stanovené vlastnosti, na které se recenzent musí zaměřit. Jak jsem psal výše. Všechny dohromady tvoří jeden celek a nedostatky v jedné z nich se musí projevit ve výsledném hodnocení. U GTA IV jsou to prosté bugy - nebudu se o nich rozepisovat, každý kdo četl nějakou recenzi na tuto hru ví o čem je řeč. Zmiňují se o tom všude, ale pouze vyjímečně to zahrnují do svého hodnocení. Grafické chyby a jiné bugy s fyzikou a texturami se nedají omluvit slovy: "Ta hra je tak rozsáhlá a komplexní, že tyto ned...