Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

ROZHOVOR / Brothers in Arms: Hell's Highway

Rozhovor s prezidentem Gearbox Software Randym Pitchfordem o své novince a budoucích plánech.

(rozhovor je překladem z anglického originálu na stránkách GVC.com )

Proč byla hra Brothers in Arms: Hell's Hihgway na tak dlouho odložena?

Randy Pitchford:
Popravdě řečeno, my jsme nikdy neohlásili oficiální datum vydání. To udělal Ubisoft. Od začátku našim cílem bylo udělat hru, na kterou bychom mohli být hrdí. Máme nějaké nápady, něco, co dosud v žádné hře nebylo a s tím souvisí i neurčité datum vydání.

Naší strategií je naplnit naše ambice a uspět. A dokud hra nebude na 100% hotová, se vším, co máme v plánu, tak ji nevydáme.

V průběhu vašeho dema jste museli opravit kolem 3.000 chyb. Máte alespoň přibližný odhad, kdy bude hra dokončena?

Randy Pitchford:
Naše odhady a plány se točí kolem prvního čtvrtletí roku 2008. Nechci ale v žádné případě prohlásit tento termín za definitivní, ale jsme k němu blíže, než kdykoliv předtím.



Hell's Higway bude již třetí hrou ze série Brothers in Arms. Jste si vědomi toho, že z Brothers in Arms se stává střílečka ve stylu "umím pouze jeden trik"?

Randy Pitchford:
Zajímavá otázka. Když se nad tím tak zamyslíte, tak můžete všechny 3D akce označit za jednotvárné a repetitivní. Určitě v Hell's Highway používáme elementy, které jsou základním stavebním kamenem celé série.

Brothers in Arms obsahují taktický element a možnost ovládat jednotky. Hell's Highway přidává některé nové prvky - nové speciální týmy s novými taktickými možnostmi, zničitelné prostředí / krytí, což značně změní vaše rozhodování dalšího postupu hrou. S tím souvisí také jiný level design.

Samozřejmě je zde možnost využití vozidel a tanků. Jde opravdu o hutný a variabilní zážitek. Určitě půjde o nejlepší hru ze série a tím myslím především úroveň volnosti postupu hrou.

V předchozích dvou hrách jsme záměrně využívali našeho oblíbeného konceptu obklíčení nepřátel a hráče jsme designem úrovní nutili tento systém neustále využívat. V Hell's Highway tento striktní systém opouštíme a pokud je hráč schopný střelec (ne taktik), může také uspět. Samozřejmě taktika nadále zůstává důležitou součástí hry a budete mít více možností, v jaké míře a jak často ji využijete.



Vašimi hlavními konkurenty na poli válečných FPS jsou série Medal of Honor a Call of Duty. Co říkáte na jejich poslední hry?

Randy Pitchford:
Podle mě má Medal of Honor problém. Samozřejmě, hry s tímto jménem mají stále úspěch a spousta lidí je miluje. Nicméně řada lidí potřebuje pauzu od těchto her a hledají něco více uchopitelného a nadějného.

Myslím si, že tyto hry jsou nyní matoucí. Částečně se chovají jako válečné hry z 2. světové války, ale částečně tento fakt ignorují. Pokud chete udělat střílečku více flexibilní máte více možností jak toho docílit. Jako použitím vylepšovatelných zbraní? To ale do autentické válečné akce nepatří.

Oni se musí více soustředit na svou představu. Mají talenty, kteří na těchto hrách pracují, mají pěkné artworky, level design a mají produkční schopnosti. Ale něco jim tam zkrátka chybí - srdce té jejich představy a někdo, kdo umí tu představu naplnit, by měl na sérii Medal of Honor na chvíli zapomenout.

Call of Duty jsem vždycky miloval a hoši z Infinity Ward jsou prostě skvělí. Nechci za ně hovořit, ale myslím si, že oni patří mezi ty vývojáře 3D akcí, kteří zas až tak moc nelpí na 2. světové válce, ale za to tento žánr prostě umí.

A můžete to vidět v jejich hrách, které jsou velice zábavné. Nyní dělají hry z moderní doby a CoD: Modern Warfare je skvělím příslibem do budoucnosti a přesně tyto hry mají v plánu dělat.

Brothers in Arms tíhně spíše k motivu válečných filmů. Když se díváme na Zachraňte vojína Ryana, nevidíme pouze válku jako celek, ale sledujeme příběh jednotky v různých válečných situacích a to je naše představa, kterou chceme naplnit.

Takže Brothers in Arms je velice odlišné od stylu hraní Call of Duty či Medal of Honor, hlavně ve smyslu vedení jednotky a používání taktiky. Je zde i jiná hloubka vnímání a chápání této hry, než pouze jako zábavné popcornové akce, kde si odstřelíte pár chlapíků a jdete v klidu spát.



Takže co děje s tou mimozemskou 3D akcí Aliens na které právě pracujete?

Randy Pitchford:
(směje se) O tom nemůžu mluvit. Vím, že spousta lidí by ráda o tomto projektu věděla více. Je to úžasné, vypadá to dobře a je to sen pracovat na tomhle projektu. Ale víc nemohu prozradit.

Dobrá. Poslední otázka - Když jsme s vámi mluvili před vydáním prvního dílu Brothers in Arms: Road to Hill 30, měli jste v plánu se seržantem Matem Bakerem projít celou 2. světovou válku. Máte to pořád v plánu?

Randy Pitchford: Matt má svůj příběh ... v Hell's Highway bude stát nad propastí, nechci to prozradit, v průběhu hry bude nejisté, zda-li se z války zblázní nebo ji unese a bude schopen dalšího postupu.

Vyřešení této otázky pomůže našim fanouškům pochopit, kam se chceme dále s Brothers in Arms pohnout. Ale o tom si promluvíme až poté, co Hell's Highway vyjde.

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku