Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

PREVIEW / Hellgate: London

/info/ Žánr: 3D akční RPG / Platforma: PC /Výrobce: Flagship Studios / Vydavatel: Namco Bandai / Electronic Arts / Demoverze: Gamer's Blog
Homepage: http://www.hellgatelondon.com/ Datum vydání: 30. října 2007 / Koupit na za 1249 Kč

Herní server GameSpy.com měl možnost vyzkoušet si nové akční RPG od bývalých tvůrců Diabla, kteří opustili Bllizzard a v roce 2003 založili Flagship Studios. Přináším vám jejich dojmy ve volném překladu do naší mateřštiny. A že je to skutečně zajímavé počteníčko.

Když vezmete klasické dobré RPG a vyždímáte z něj všechny jeho vlastnosti - zbude vám šťávička složená ze zabíjené monster, sbírání odmeň, předmětů a jiných artefaktů a nakonec levelování vaší postavy. Samozřejmě každé RPG má trochu jiný příběh a prostředí, ale podstata hry zůstává stejná. Borci z Flagship Studios řekl ne. Už máme dost stále stejných RPG. Vzali to nejlepší z dosavadních titulů a povýšili tyto vlastnosti na nový stupeň zábavy. A vůbec to nevypadá zle.

Hellgate: London patří do RPG žánru pouze svým základním systémem, který je ale notně upraven. Tato hra si bere základní herní principi z klasických RPG a zbytek jako výpravu, scenérie a cestování mezi lokacemi háže za hlavu. To všechno ve prospěch pekelně rychlé akce. Herní zážitek se odvíjí podle výběru postavy, ale všechny mají společnou jednu vlastnost - rychlost. Vezmeme si např. postavu střelce. Ten je vybaven magickými střelnými zbraněmi k zabíjení démonů. Zážitek z hraní za tuto postavu je možné přirovnat k 3D střílečce z vlastního pohledu. Rozdíl je ale v tom, že hráč zde nebloumá levelem a nehledá náboje, ale především zabíjí monstra v rychlém tempu. Po jejich smrti z nich vypadávají speciální upgrady do zbraní - jako např. vylepšení v podobě několika sekundových dávkových výstřelů, které značně zvýší účinnost zbraně na úkor její přesnosti.




Největší zážitek z beta verze mají na GameSpy.com z hraní za postavu Blademastera a Evokera. Blademaster nosí při sobě meč a pokud je v obležení nepřátel použije rovnou meče dva - a to je pak masakr. Evoker naproti tomu patří na první pohled mezi křehké postavy, ale zdání klame. Jde totiž o mága, který dokáže využívat prostorových a tzv. damage-over-time kouzel, což by se dalo přeložit jako kouzla, která v průběhu času zraňují nepřítele. Obě tyto postavy vyžadují odlišný přístup k hraní, přičemž Blademaster působí přímočařeji a Evoker více takticky. To činí z Hellgate: London hru, která patří do kategorie "Do It Yourself" neboli Udělej to po svém a nabízí hráči velkou míru volnosti při výběru způsobu boje.

Volnost tohoto RPG se projevuje hned při tvorbě postavy. Každá postava má vlastní strom dovedností, který se postupně rozšiřuje a větví jak hráč postupuje hrou a získává zkušenosti. Jednotlivé schopnosti u každé postavy mají značně rozdílný charakter. Jednou z prvních dovedností dostupných pro postavu Blademastera si vybíráme ze tří větví - Surges, Strikes a Sweeps (Nárazy, Údery a Máchnutí). Nárazy nabízejí hráči bonusy v podobě zdraví a brnění v případě úspěšného zásahu, Údery produkují extra zranění jednotlivým nepřátelům a Máchnutí jsou zase využitelná pro více nepřátel najednou. Co je zajímavé je fakt, že tyto dovednosti se vzájemně nevylučují a mohou být vylepšovány postupně všechny. Samozřejmě, že hráč specializující se na jednu či dvě dovednosti bude mít daleko větší efektivitu než ten, který bude vylepšovat od každého něco. Dále jsou zde druhotné větve dovedností a indivduální schopností zpřístupní.



Výhoda takového systému je zřejmá a každý kdo hrál nějakou MMO či Diablo si rád vytvoří styl hraní, který mu vyhovuje. V případě GameSpy.com se rozhodli většinu zkušeností vrazit do kategorie Máchnutí. Dohromady s dovednostmi Surge of Restoration ( regeneruje zdraví s úspěšným zásahem) a Aura of Power (rychlejší obnova síly když jste v obležení více nepřátel) se z postavy Blademastera stane "hučící cirkulárka", která nadělá z nepřátel svíčkovou na smetaně. Horší to ale bylo v soubojích s tužšími monstry a bossy. Při online kláních to znamenalo, že jsme byli nuceni likvidovat větší masy slabších nepřátel, zatímco ostatní se soustředili na velké bossy. V kombinaci s dalšími Blademastery a Guardianem neexistuje nic, co by nešlo pořádným kombem zabít.

Ve hře je také systém náhodných položek a předmětů, což může při nezprávném implementování zruinovat celé RPG, protože hráč tak přijde o možnost (a motivaci) nacházet stále lepší a silnější výbavu. Tento systém je ale v Hellgate: London udělán tak, že hráč si své nejlepší zbraně musí vyrobit sám! Základem je nalezení zbraně, která může být nadále upravována a s tím jak hráč zbírá zkušenosti se zlepšují i vlastnosti dané zbraně. V případě našeho Blademastera jsme vybrali Skillful Corrupt Blade - Zručný meč, který byl opatřen čtyřmi modifikovatelnými sloty páté úrovně. Náhodná kořist se buď může prodat, nebo upotřebit pro modifikaci předmětů. Při dvanácté úrovni jsme využili všech čtyř modifikovatelných slotů a přidali několik schopností, které způsobili ohnivé zranění či zvýšili účinnost Meče spravedlnosti a přidali 8% šanci na vystřelení a zásah ohnivými bodci.

Čím více jsme tomuto systému začali rozumět, tím více nás hraní bavilo. Výroba zbraní a brnění, honba za legendárními doplňky a vytváření výbavy, která zdokonaluje hraní je pořádnou porcí zábavy pro každého hráče. Honba za posledním kouskem skládačky pro novou ultimátní zbraň má také za následek, že při jejím získání se hráč většinou vzdá své předchozí oblíbené zbraně a to někdy bolí. Ve hře je možné rychle přepnout mezi třemi výbavami zbraní. To se hodí, protože někteří démoni jsou odolní proti různým typům útoků a kouzel, takže časté přepínání zbraní a taktika jejich použití hraje důležitou roli. Tento způsob boje však může trochu odradit hráče jiných RPG, kteří jsou zvyklí na to, že jejich ultimátní zbraň či brnění bude pokaždé na stejný typ protivníků stačit. Zde nikoliv. Právě o to se stará systém náhodného inventáře. V Hellgate: London zkrátka neexistuje něco jako jedna univerzální zbraň na všechny nepřátele. Zde musíte více taktizovat, pečlivě vybírat, zkoušet a přemýšlet co kdy a jak použít.


Příběh hry je prostý a nedá se srovnávat s epickými RPG typu Baldur's Gate. Před 20 lety došlo k invazi démonů na Zemi a poslední přeživší lidské rasy se schovají do londýnského podzemí a čas od času vyrážejí na boj s démony. Vy jste jedním z přeživších, couráte se po městě a plníte zadané úkoly. Prosté, jednoduché a se špetkou britského (černého) humoru. Nečekejte kvanta textu. Vše je podřízeno zběsilé akci a zábavě. Někdo může namítnout, že pravidla klasického RPG jsou jasně daná a že tento rychlí styl hry je prostě příliš. Ale pravidla jsou od toho, aby se porušovala. A Hellgate: London je poruší už 30. října 2007.

Demoverze Hellgate: London v předchozím článku Gamer's Blogu
zdroj: GameSpy.com

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku