Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

Těšíme se na Left 4 Dead 2 - bacha na Žokeje

V poslední době se vynořila řada novinek o Left 4 Dead 2 a to především díky akci PAX, kde Valve předvedlo novou kampaň s názvem Dark Carnival. Zároveň prezentovalo nového Special Infected, který si říká Jockey. Tahle hrbatá potvora má přinést do hraní Versus módu nový element, který v mnoha ohledech předčí dlouhý jazyk Smokera.



Jockey má totiž v oblibě na svou oběť nenápadně skočit, pořádně jí poškrábat záda a hlavně ovládnout její pohyb. Podle informací Cheta Faliszka získá Jockey kontrolu nad hráčem v poměru 7:3. To znamená, že když hráč osedlaný touhle nestvůrou bude chtít utíkat dopředu někam do bezpečí, tak žokej bude mít o 40% větší šanci ho stáhnout opačným směrem tam, kam potřebuje. Nemusím zdůrazňovat, jaký nový strategický element to do Versus módu přináší. Svojí oběť můžete nasměrovat k hordám zombíků, ke Spitterovi, do ohně, nebo s ní můžete skočit z výšky ve stylu kamikadze.



Dojmy hráčů z této nové postavy jsou různé. Nezkušení hráči se snaží jít opačným směrem, než kam je Jockey táhne. To samozřejmě nemá smysl. Naopak zkušení hráči využívají té 30% možnosti ovládání své postavy ve svůj prospěch. Pokud se totiž budete neustále pohybovat, měnit směr, můžete Jockeye zmátnout. On musí neustále reagovat na vaše pohyby, což není jednoduché. Pokud se vám podaří dostatečně dlouho Jockeye mást, máte velkou šanci, že ho někdo z vašich kámošů sestřelí.



Chet Faliszek se také trošku rozpovídal o důvodu vzniku Left 4 Dead 2 a proč některé prvky nemohli dát do DLC pro jedničku. Podle něj je totiž L4D 2 v mnoha ohledech zcela novou hrou. Jsou zde nové postavy, především Special Infected jako Charger, Spitter a Jockey. Tyhle postavy fungují jako celek a není možné je jen tak zapojit do DLC pro jedničku, protože by se někde museli dělat ústupky a musely by se překopávat herní mechanismy. Vznikly by tak vlastně dvě verze L4D v rámci jedné hry. Navíc bez nového "AI Directoru" by tyhle postavy v single kampani prostě nefungovaly tak, jak mají. K tomu si připočtětě nové zbraně, nové náboje do zbraní a měli by jste v tom guláš. Ve dvojce se také moddeři dočkají scriptovacích nástrojů pro AI Director.



Na první pohled bude zřejmé, že hrajete Left 4 Dead 2. Není to jen několik nových map, jinak barevných textur, pár zbraní a nepřátel. Má to být o něco jiný a v mnoha ohledech nový zážitek. Vylepšená umělá inteligence, jiné schopnosti nových Special Infected, nový "uncommon common zombie", vylepšená grafika (více krve, detailnější "damage model" pro zombie a nápaditý level design jsou hlavním tahákem tohoto pokračování. Nehledě na nový mód hry, o kterém se zatím nic neví.

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku