Zkusme si položit otázku, co vězí za neustálým odkladem demoverze L4D2?Pokud se na to podíváme z pohledu klasické demoverze, která vychází jako běžně stažitelný .exe soubor, pak je nám jasné, že klasické demo vyjde až je hotové a pak už se s ním nedá nic dělat. U Steam verze může nastat hned několik problémů, které jeho odklad protáhnou:
- Příliš lidí na Steamu - Valve vidí, že by mohl celý Steam spadnout, proto hru nevydá a snaží se stabilitu serverů zajistit.
- Chyby ve hře - to je dost nepravděpodobné, ačkoliv může být.
- Nekompatibilita s Windows 7 - to je dost možné, protože v posledních hodinách vyšel Steam klient update, který vylepšoval podporu pro Windows 7.
- Pre-loading - někteří si hru předkoupili na poslední chvíli a v době vydání dema teprve preloadují = velká zátěž na servery viz. první bod.
Na jednu stranu jsem na Valve už nahněvaný, na stranu druhou jim jejich situaci vůbec nezávidím. Pokud by totiž demo vyšlo v podobě, že by obsahovalo chyby, nebo by nebylo komaptibilní s Windows 7, pak by mělo Valve úplně stejný problém s fanoušky jako teď. Je ovšem otázka, co za tím vězí doopravdy.
Co si myslíte vy?
UPDATE (28.10., 22:35)
Z rozhovoru s pracovníkem Valve, Mike Blaszczakem vyplývá, že demo L4D2 je odloženo kvůli chybám, které se objevily po vypuštění dema na Xbox 360! Takže Valve dělá všechno proto, aby si PC hráči užili demo bez chyb! A pozor! Demo pro širokou veřejnost se tím pádem posouvá na 4. listopadu 2009!
UPDATE 2 (28.10., 23:18)
Demo odloženo na zítra (29.10.) na 15:00!
UPDATE 3Demo vyšlo 29.10. v 1:15. Pro veřejnost to bude 4. listopadu.