Nedávno jsem si přečetl některé články zahraničních magazínů a narazil jsem na dva, které mě inspirovaly k napsání tohoto postu. Shodou náhod oba pochází ze sajty Examiner.com (náhoda?).
První článek se týká atmosféry L4D a ztvárnění Special Infected. Autorovi se nelíbí, že všichni ti Boomeři, Witchky, Smokeři, Hunteři a v neposlední řadě Tankové vypadají úplně stejně a že vyluzují zvuky, podle kterých již dopředu poznáte, o koho jde. Že prý
"Super Infected vypadají jako super-záporáci z komiksů". WTF? Docela by mě zajímalo, jestli autor tohoto výroku pochopil podstatu hratelnosti L4D - kooperativní, rychlá, taktická akce. Hrál tu hru vůbec? Ještě si rýpnul do atmosféry jako takové. Popravdě, L4D není o strachu z neznáma, ale o strachu ze smrti. Na strach v L4D není čas, ale přiznejme si, že některé skoky Huntera či nářek Witch nás děsí stále a znovu (aspoň na okamžik). Prostě nechcete umřít a chcete dokončit kampaň. Od strachu ze smrti se dostávám k druhému článku, který kritizuje nedávno vydané DLC -
Survival Pack.Je pravda, že původní obsah L4D byl celkem mizerný a hráče štvala především absence dvou kampaní pro Versus mód. Survival Pack je přinesl a navíc hru obohatil o
Survival mód. Podle Andrew Whippla z Examineru to ovšem bylo málo a tak podle něj doslova
"Survival Pack nestál za to čekání". Já k tomu jen dodám, že Survival Pack je zdarma a Valve se s ním vůbec nemuselo obtěžovat. L4D se i bez něj prodávalo více než dobře. Herní mechanismus je v této hře totiž příliš novátorský a lákavý na to, abychom ho kvůli "nedostatečnému" obsahu alespoň nezkusili. A až dorazí nové SDK, bude o další zábavu postaráno. Já si tedy nestěžuji.
A jakými muškami trpí L4D podle vás?UPDATE (28.4.09):
Reaguji na komentář pod článkem od Himixe:Jednoznačně souhlasím, že největší slabinou je server browser a připojení k hrám jako takové. Často se vůbec nepřipojím, vyhledávám hru neúměrně dlouho nebo oficiální server během hry vypnou. To by se stávat nemělo.Na druhou stranu L4D je kooperativní hrou a klasické vyhledávání známé z jiných MP her by asi taky nedělalo dobrotu. Jednak je zde max.počet hráčů 8 (Versus) a jednak každý připojený hráč má obrovský vliv na hratelnost. V ostatních hrách, kde hraje 16 a více hráčů se lidi připojují a odpojují jak se jim to zrovna hodí. V L4D (podle mých zkušeností) se hráči snaží dohrát kampaň a neodpojují se během hry. Proto je systém připojení navržen "automaticky", aby se hráč nemusel prodírat serverama, které jsou beztak plné. A navíc, jak už Valve v některé ze zpráv napsalo, nechtějí, aby se z L4D stala střílečka vyvolených skupinek - tedy lidí, kteří hledají nejlepší spoluhráče s nejlepším pingem. Proto ta automatika, která vyhledává hry odpovídající vašim zkušenostem, schopnostem a rychlosti připojení. Tenhle systém se jmenuje "matchmaking" a Valve na něm neustále pracuje. Je ale možné, že v budoucích updatech se objeví klasický server browser jako alternativa pro ten automatický.