Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

Team Fortress 2 přichází s unikátním hodnocením serverů

Lidé z Valve již nějaký ten pátek přemýšlejí nad systémem, který by pomohl hráčům připojit se na server, na kterém se vyplatí hrát. Tím se myslí co nejlepší a nejkvalitnější zážitek ze hry. Často se hráči mylně domnívají, že kde je nejvíc hráčů, je také nejlepší hratelnost. Tomu tak vůbec nemusí být, protože hráči plynule odcházejí a přicházejí. Pokud tak nebudete server delší dobu sledovat, nepoznáte rozdíl mezi kvalitou a kvantitou. Hráči, kteří TF2 nehrají pravidelně a nemají tak své 'favourite' servery, často naslepo hledají právě podle počtu hrajících. A tím se dostáváme k takovému perpetum mobile. A právě na principu návštěvnosti a především času stráveném na serveru se bude vypočítávat jeho kvalita. Bude to fungovat takto:
  • každý server bude mít od počátku měření 0 bodů

  • pokaždé, když se nějaký hráč připojí, ztratí tento server 15 bodů (to je logická penalizace v případě, že hráč v zápětí server opustí)

  • za každou minutu hraní získá server 1 bod (maximum bude + 45 bodů)
Co z toho vyplývá? Servery, které budou navštěvovat a opouštět hráči v krátkém intervalu, budou hodnoceny mizerně. Naopak servery, které si udrží hráče alespoň po dobu 16 minut, budou vždy v plusu. Čím déle, tím lépe. Je to naprosto logické a fungující řešení. Navíc díky Steamu není problém délku hraní spolehlivě měřit.

Zde je graf všech TF2 (nezamčených a s návštěvností vyšší než 200 spojení) serverů na světě z minulého týdne. Modrá linie uvádí skóre všech TF2 serverů. Červená linie uvádí připojení hráčů pro každý server. Sám z toho grafu nejsem dvakrát moudrý, ale podle laického pohledu na věc z něj vyplývá, že čím více připojení (v krátkém intervalu) server zaznamenal, tím horší byl hráčský zážitek a tím pádem také horší hodnocení serveru.



Docela by mě zajímalo, jak budou jednotlivé servery označeny a jaký to bude mít dopad na jejich fungování. Podle logiky budou špatně hodnocené servery upadat a může dojít k jejich úplnému uzavření z důvodu mizerné návštěvnosti. To by mohlo vést ke dvěma jevům: a) řada serverů zmizí a zůstanou jen ty kvalitní; b) bude nedostatek volných serverů, protože nikdo nebude chtít na těch špatných hrát. Teď jde ještě o to, co vlastně činí server špatným serverem - ping nebo hráči ?-) Otázka do placu: Jak by podle vás měl vypadat ideální TF2 server? Měl by mít především rychlý ping nebo slušné a kvalitní hráče? Ono by bylo ideální mít obojí, ale někdy to prostě nejde. Osobně si raději zahraju kvalitní match s pomalejším ping'ourem, než poslouchat/číst ty nadávky na dementní spoluhráče. A ještě s nima hrát, hrůza.

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

HERNÍ KOTEL / Hodnocení her - Proč je tak kontroverzní? Je GTA IV opravdu nejlepší hrou všech dob?