Lidé z Valve již nějaký ten pátek přemýšlejí nad systémem, který by pomohl hráčům připojit se na server, na kterém se vyplatí hrát. Tím se myslí co nejlepší a nejkvalitnější zážitek ze hry. Často se hráči mylně domnívají, že kde je nejvíc hráčů, je také nejlepší hratelnost. Tomu tak vůbec nemusí být, protože hráči plynule odcházejí a přicházejí. Pokud tak nebudete server delší dobu sledovat, nepoznáte rozdíl mezi kvalitou a kvantitou. Hráči, kteří TF2 nehrají pravidelně a nemají tak své 'favourite' servery, často naslepo hledají právě podle počtu hrajících. A tím se dostáváme k takovému perpetum mobile. A právě na principu návštěvnosti a především času stráveném na serveru se bude vypočítávat jeho kvalita. Bude to fungovat takto:
- každý server bude mít od počátku měření 0 bodů
- pokaždé, když se nějaký hráč připojí, ztratí tento server 15 bodů (to je logická penalizace v případě, že hráč v zápětí server opustí)
- za každou minutu hraní získá server 1 bod (maximum bude + 45 bodů)
Co z toho vyplývá? Servery, které budou navštěvovat a opouštět hráči v krátkém intervalu, budou hodnoceny mizerně. Naopak servery, které si udrží hráče alespoň po dobu 16 minut, budou vždy v plusu. Čím déle, tím lépe. Je to naprosto logické a fungující řešení. Navíc díky Steamu není problém délku hraní spolehlivě měřit.
Zde je graf všech TF2 (nezamčených a s návštěvností vyšší než 200 spojení) serverů na světě z minulého týdne. Modrá linie uvádí skóre všech TF2 serverů. Červená linie uvádí připojení hráčů pro každý server. Sám z toho grafu nejsem dvakrát moudrý, ale podle laického pohledu na věc z něj vyplývá, že čím více připojení (v krátkém intervalu) server zaznamenal, tím horší byl hráčský zážitek a tím pádem také horší hodnocení serveru.
Docela by mě zajímalo, jak budou jednotlivé servery označeny a jaký to bude mít dopad na jejich fungování. Podle logiky budou špatně hodnocené servery upadat a může dojít k jejich úplnému uzavření z důvodu mizerné návštěvnosti. To by mohlo vést ke dvěma jevům: a) řada serverů zmizí a zůstanou jen ty kvalitní; b) bude nedostatek volných serverů, protože nikdo nebude chtít na těch špatných hrát. Teď jde ještě o to, co vlastně činí server špatným serverem - ping nebo hráči ?-) Otázka do placu: Jak by podle vás měl vypadat ideální TF2 server? Měl by mít především rychlý ping nebo slušné a kvalitní hráče? Ono by bylo ideální mít obojí, ale někdy to prostě nejde. Osobně si raději zahraju kvalitní match s pomalejším ping'ourem, než poslouchat/číst ty nadávky na dementní spoluhráče. A ještě s nima hrát, hrůza.
Uvidíme jak to bude fungovat. Podle mě by bylo také dobré udělat možnost nějaké krátkého dotazníku u každého serveru, kde by hráči mohli hodnotit faktory jako ping, jestli admin zneužívá svého postavení, jestli se tam nadává atd. Když by si založil server a měl si positivní ohlas, tak by se ti zvýšil Steam Rating. Přece jenom je načase, aby se do Steam Ratingu počítalo také něco jiného než jen počet nahraných hodin. Mohlo by se do toho také započítat např. počet friendů, počet groupů, počet her nebo právě ohlasy vlastního serverů. Možností je mnoho.
OdpovědětVymazatU Steam Ratingu mě docela štve, že zaznamenává pouze čas odehraný za posledních 14 dní. Docela by mě zajímal celkový čas strávený u každé hry - tím by se také zcela nestranně změřila trvanlivost her.
OdpovědětVymazatJj, to mi na Steamu taky chybí. Naštěstí to měří Xfire.
OdpovědětVymazat