Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

BLOG DOUPĚ / Deník redaktora - první čtyři zápisy

Vzhledem k tomu, že jsem před nějakým časem začal publikovat články na Doupěcím blogu, chtěl bych se o nich vždycky jednou za čas zmínit. Adresa je http://vodny.blog.doupe.cz/ a název blogu Deník redaktora Doupě.cz. Protože si nemohu dovolit psát na oba blogy zároveň, o stejných věcech, tématech, vybral jsem si redakční blog jako ten, kde budu komentovat herní scénu a publikovat některé úvahy. PC-HRY.blogspot.com je spíše takovým agregátorem informací ze světa PC her, které mě osobně zajímají nejvíce. Pojďme se ale mrknout na vážnější témata, která rozebírám právě na druhém blogu.


Pamatujete ještě na papírové Doupě? Poslední číslo vyšlo 10.7.2007, budiž mu zem lehká. Mluvím o tom, protože u papíráku to všechno pro mě začalo. Přesněji u dubnového čísla 2007 se Zaklínačem na obálce. Poslední strana obsahovala výzvu – RECENZI nebo ŽIVOT! Hledáme nové redaktory Doupěte. A protože mi byl život milý, tak jsem jednu napsal. Ukázkovou, na Fable: The Lost Chapters. Po několika dnech jsem se jednou vracel k ránu z nějaké akce a jako vždy zkontroloval poštu. V emailové schránce byla zpráva od Honzy Morkese (bývalý šéfredaktor Doupě): „Ahoj, rovnou přejdu k tykání, protože teď se budeme vídat častěji. Tvoje recenze se nám docela líbila …“ V tu chvíli jsem nevěděl, zda-li sním či pouze špatně vidím přes alkoholový opar vycházející z mých pootevřených úst. Šel jsem si lehnout a ráno zkontroloval poštu znovu. Email tam pořád byl. Sen se stal skutečností a já se stal externistou Doupě.

Pokračování příspěvku »


Víte, Rakousko mám rád. Nejenom, že tam trávím již deset let půlku svých prázdnin jako tenisový trenér, ale také tam mají skvělé víno. Co je asi nejdůležitější a nejzajímavější, že tam seženete mnohdy hry s několikadenním (i týdenním) předstihem oproti naší zemi. A nesmím také opomenout cenu, která se mnohdy výrazně liší směrem dolů. Chcete příklad? Tady je. 18. října 2008 jsem tam byl na brigádě a jako vždy zašel do nejmenovaného velkoobchodu s elektrem. Ha. Vidím Sacred 2: Fallen Angel a říkám si - to už to vyšlo, vždyť jsem nikde neviděl recenzi. Druhý den mrknu na net a vidím datum vydání 11. listopadu. Hm, to je mazec, tady už to mají o 3 týdny dřív. A tak je to se vším.

Pokračování příspěvku »


V poslední době nějak často slýchávám či spíše čtu komentáře velkých vývojářů a distributorů her v čele s EA k problematice pirátství. Ano, pirátství je problém, ale proč ho někteří vydavatelé staví jako hlavní důvod neúspěchu (či slabého prodeje) svých her? A proč je to pro ně takový trn v oku, když podle nedávných průzkumů (zde, tady či tu) prodej videoher rapidně vzrostl a daří se mu jako nikdy předtím? Možná to bude tím, že největší podíl na tom mají tzv. casual hry, čili malé, levné, zábavné hry, které stojí pár dolarů. Další podíl na tom má také digitální distribuce v čele se Steamem, která z nákupu her dělá záležitost o několika kliknutích. A co jsem tím chtěl já, externista, říci?

Pokračování příspěvku »


Minulý zápis na téma DRM, Gamestop, Steam a pirátství rozvinul zajímavou diskusy, která se bohužel během několika komentářů změnila tak trochu v napadání mé osoby. Zda-li se jednalo o férové jednání či pouhé bezdůvodné osočování jednoho z komentujících, nechám na čtenářích. Každopádně jsem rád, že se toto téma dočkalo tak velké odezvy. Nyní bych navázal na jeho “výsledky” a dále bych rozvedl diskuzy tzv. na nový “level”. Pojďme na to.Jedná se především o fakt, že pirátství a něktré ochrany DRM tak trochu spolu nesouvisí. Položme si tedy otázku, jaké formy DRM vůbec mohou pirátství zabránit?

Pokračování příspěvku »


Pokud budete články číst, můžete je okomentovat samozřejmě i zde. Lepší by ale bylo komentovat přímo pod původním příspěvkem, aby se ostatní mohli vyjádřit. Snad se vám příspěvky a výběr jednotlivých témat zalíbí. Nějaké komentáře už u nich jsou, takže neváhejte a zapojte se do diskuze.

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku