Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

PREVIEW / LOST: Via Domus - Ztraceni u vás doma!

Pozn. Tento článek jsem napsal původně pro Doupě.cz, kde vyšel 15.2.2008.

Seriál Ztraceni patří mezi nejúspěšnější projekty svého druhu. Příběh několika lidí, kteří přežili leteckou katastrofu a skončili na záhadném ostrově, nedá věrným fanouškům spát. Již brzy se budete moci pustit do vypátrání celé záhady na vlastní pěst.

Úspěšných seriálů se v posledních letech objevilo hned několik. Dr. House, Kriminálka Miami nebo Prison Break patří u nás mezi ty nejpopulárnější. Do tohoto seznamu patří i Ztraceni. Co diváky, na jejich sledování tak baví? Tak především to jsou zajímavě vyprofilované postavy, povedené dialogy a jednotlivé zápletky či záhadné příběhy jako ve zmiňovaných Lost. LOST: Via Domus bude vycházet ze všech těchto předností a přidá i špetku vlastních nápadů. Pojďme se podívat, jakým způsobem nás výrobce z Montrealu uvede do stavu, abychom se cítili jako Ztraceni.


Příběh v kostce

O příběhu, respektive zápletce, se toho moc neví. Hra se nebude striktně držet seriálové předlohy. Budete hrát za postavu Elliotta - fotografa, který spolu s ostatními přežil pád letadla letu č. 815. Nalézáte se na zdánlivě pustém ostrově, otřesený, ale bez škrábanců. To je velice podivné. Přežít pád letadla z několikakilometrové výšky je zázrak nad zázraky. Avšak jeden dopad to na vás mít bude. Utrpíte amnesii, neboli ztrátu paměti, a to takového rozsahu, že si nebudete pamatovat nic z toho, co se událo před nehodou. Tento fakt bude ve hře hrát zásadní úlohu. Kromě vás katastrofu přežije celá řada lidí, s kterými budete trávit velkou část hry.

Hned z kraje po nehodě se vás pokusí jeden z přeživších pasažérů zabít. Také zjišťujete, že na ostrově nejste sami. Spolu s vámi jsou zde ještě záhadní lidé, kterým se říká Druzí, a také neidentifikovatelné nebezpečné Monstrum vypadající jako oblak černého kouře. Je jen na vás, abyste celé záhadě ostrova a jeho obyvatel přišli na kloub. Kromě toho se nezdá být náhoda, že jste se spolu s ostatními na tento ostrov dostali, a tak vás nesmírně bude zajímat, jak vaše údajně temná minulost, tak i minulé hříchy ostatních. Vyřešením těchto všech otázek byste měli nalézt cestu zpět domů.



Via Domus = Cesta domů

Hra má být rozdělena do sedmi epizod, přičemž dohrání všech by mělo zabrat okolo desíti hodin. Většinu NPC postav budete důvěrně znát ze seriálu, třeba se objeví Jack, Locke, Kate, Desmond a další. Ubisoft Montreal upustil od konceptu Via Domus jako akční hry s prvky adventury, ale toto pořadí vlastností zcela otočil. Nejdůležitějšími částmi hry mají být rozhovory a řešení hádanek. Nabídka otázek bude u rozhovorů opravdu košatá. Některé z nich se budou týkat úkolu, který právě plníte. Druhá kategorie otázek má být orientována na osobu které se ptáme, na její problémy, minulost a osobní názory. Další možnost se zaměří na inventář, kdy vám postavy poskytnou informace o předmětu, který se nachází ve vašem vlastnictví. Poslední sada otázek řeší čistě obchod mezi postavami, kdy údajně půjde vyměnit předmět za čokoládovou tyčinku Apollo.

Co by to bylo za adventuru, kdyby nebylo puzzlů? V LOST se objeví hádanek hned celá řada a některé z nich budete řešit podobně jako v seriálu. Jeden příklad za všechny. V epizodě 17 druhé série s názvem Lockdown dojde k uzavření dvou postav za ocelové dveře v bunkru. Ve hře se do této situace dostanete vy a jediným řešením, jak se z ní dostat, je zapojit mozkové buňky. Vaším úkolem bude opravení tří pojistek a pospojování několika kabelů tak, abyste změnili „tok“ elektrického proudu a tím otevřeli dveře. To ale není vše. K nastavení toku proudu budete muset ovládat základní matematické rovnice a výpočty. Vypadá to podobně jako některé hádanky v BioShocku, ale věřte, že v LOST bude jejich obtížnost nastavena mnohem výše.

....celý článek včetně dojmů z grafiky a herních principů si můžete přečíst ZDE!

zdroj: Doupě.cz

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku