Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Úspěšných seriálů se v posledních letech objevilo hned několik. Dr. House, Kriminálka Miami nebo Prison Break patří u nás mezi ty nejpopulárnější. Do tohoto seznamu patří i Ztraceni. Co diváky, na jejich sledování tak baví? Tak především to jsou zajímavě vyprofilované postavy, povedené dialogy a jednotlivé zápletky či záhadné příběhy jako ve zmiňovaných Lost. LOST: Via Domus bude vycházet ze všech těchto předností a přidá i špetku vlastních nápadů. Pojďme se podívat, jakým způsobem nás výrobce z Montrealu uvede do stavu, abychom se cítili jako Ztraceni.
Příběh v kostce
O příběhu, respektive zápletce, se toho moc neví. Hra se nebude striktně držet seriálové předlohy. Budete hrát za postavu Elliotta - fotografa, který spolu s ostatními přežil pád letadla letu č. 815. Nalézáte se na zdánlivě pustém ostrově, otřesený, ale bez škrábanců. To je velice podivné. Přežít pád letadla z několikakilometrové výšky je zázrak nad zázraky. Avšak jeden dopad to na vás mít bude. Utrpíte amnesii, neboli ztrátu paměti, a to takového rozsahu, že si nebudete pamatovat nic z toho, co se událo před nehodou. Tento fakt bude ve hře hrát zásadní úlohu. Kromě vás katastrofu přežije celá řada lidí, s kterými budete trávit velkou část hry.
Via Domus = Cesta domů
Hra má být rozdělena do sedmi epizod, přičemž dohrání všech by mělo zabrat okolo desíti hodin. Většinu NPC postav budete důvěrně znát ze seriálu, třeba se objeví Jack, Locke, Kate, Desmond a další. Ubisoft Montreal upustil od konceptu Via Domus jako akční hry s prvky adventury, ale toto pořadí vlastností zcela otočil. Nejdůležitějšími částmi hry mají být rozhovory a řešení hádanek. Nabídka otázek bude u rozhovorů opravdu košatá. Některé z nich se budou týkat úkolu, který právě plníte. Druhá kategorie otázek má být orientována na osobu které se ptáme, na její problémy, minulost a osobní názory. Další možnost se zaměří na inventář, kdy vám postavy poskytnou informace o předmětu, který se nachází ve vašem vlastnictví. Poslední sada otázek řeší čistě obchod mezi postavami, kdy údajně půjde vyměnit předmět za čokoládovou tyčinku Apollo.
Co by to bylo za adventuru, kdyby nebylo puzzlů? V LOST se objeví hádanek hned celá řada a některé z nich budete řešit podobně jako v seriálu. Jeden příklad za všechny. V epizodě 17 druhé série s názvem Lockdown dojde k uzavření dvou postav za ocelové dveře v bunkru. Ve hře se do této situace dostanete vy a jediným řešením, jak se z ní dostat, je zapojit mozkové buňky. Vaším úkolem bude opravení tří pojistek a pospojování několika kabelů tak, abyste změnili „tok“ elektrického proudu a tím otevřeli dveře. To ale není vše. K nastavení toku proudu budete muset ovládat základní matematické rovnice a výpočty. Vypadá to podobně jako některé hádanky v BioShocku, ale věřte, že v LOST bude jejich obtížnost nastavena mnohem výše.
....celý článek včetně dojmů z grafiky a herních principů si můžete přečíst ZDE!