Vybraný příspěvek

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

Obrázek
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.

PREVIEW / Soldier of Fortune: Payback

/info/ Platformy: PC, Xbox 360, PS3 / Výrobce: Cauldron / Vydavatel: Activision / Termín vydání: 13. listopadu 2007

Lidé ze serveru IGN.com měli možnost vyzkoušet si připravované pokračování akční střílečky Soldier of Fortune tentokrát s podnázvem Payback. Podle nich může jít o jednu z nejkomičtějších her tohoto roku. Jak je to možné ptáte se? Pak čtěte dál dojmy IGN.com z hraní SoF: Payback.

Původní hra byla známá především svou neskrývanou brutalitou. Poprvé v historii 3D akcí jste měli možnost doslova s "chirurgickou" přesností odstřelovat svým protivníkům končetiny a jiné části těla. Slovenský Cauldron, který pracuje na tomto pokračování, nešetří jak krví, tak právě zmiňovaným roztrháním lidského těla. Toto extrémní násilí vypadá prý tak komicky, že je až nemožné se tomu nezasmát. Dokonce je to možné přirovnat k brutálnímu traileru z připravovaného filmu Rambo 4. A to je vážně síla.



Hrajete za námezního žoldáka pracujícího pro skupinu "The Shop." Je zde jakýsi příslib lepšího příběhu než v předchozích dvou hrách, ale koho to vlastně zajímá? Přece nebudete hrát Payback kvůli příběhu. Někdo možná ano, ale u tohoto typu hry bych se moc nevzrušoval kvalitou dějové linky. Při tom všem střílení na to nebude moc času. Spíše budete počítat mrtvoly v řádu stovek na level a barvit jejich krví celé okolí. V této hře se totiž počítá s tím, že jste hardcore hráč FPS a nějaká ta mrtvola na dvě půlky vás nerozhází.

Ovládání hry je klasické. Ke střelbě použijete levé tlačítko myši a k přesnému míření pravé. Můžete použít granáty, nebo granátomet připevněný ke zbrani atd. Tím jsem chtěl říci, že v tomto ohledu žádné novinky nečekejte. Jde o to, aby jste zbytečně neztráceli čas nastavováním a rovnou plynule vpluli do akce. Avšak již po pár výstřelech a s prvními padlými poznáte, v čem tkví jedinečnost a určitá originalita Paybacku.

Nyní přichází na řadu lekce anatomie. V Paybacku není část lidského těla, která by nešla odstranit přesně mířenou ranou z pušky. Kulka z kulometu dokáže utrhnout nohu hned pod čéškou. Ale takto zasažený jedinec hned neumírá. Buďto spadne na zem a začne po vás v šílených bolestech střílet nebo se bude snažit odplazit do bezpečí. Pokud ho necháte být, nejspíš po krátké chvíli vykrvácí. Ale jestli se chcete pobavit, máte dostatek možností jak s jeho mizerným životem skoncovat. V současných 3D akcích se hojně využívá tzv. ragdoll efekt (efekt hadrového panáka) a to především po smrti (F.E.A.R.). Payback však využívá ragdollu i v momentě, kdy je nepřítel pouze postřelen a stále žije. Můžete tak trefit chudáka do krku a on si ho začne držet, protože z něj stříká krev proudem. Zároveň začne různě zakopávat, přepadat dopředu a narážet do věcí - což vypadá velice věrohodně.



Během hraní krátkých ukázek z několika levelů vyplynulo najevo, že k zabití protivníka spotřebujete spoustu munice. Zásah do hlavy samozřejmě ústí v okamžitou smrt, ale pokaždé se to nepovede. Převážně se budete trefovat do hrudníku či končetin - a to se vám bude líbit.

Na začátku každé mise si vyberete z nepřeberného množství primárních a sekundárních zbraní. Těch je více jak 40 kousků a všechny jsou podle skutečných předloh. Řada z nich může být doplněna o zaměřování, speciální náboje atd. Tyto zbraně byly vybrány tak, aby kombinovali jak realističnost tak zábavu při jejich používání. Vývojáři si také dali záležet při sbírání materiálů k realizaci této hry a sami říkají, že ačkoliv je na dnešní poměry neskutečně brutální, tak ve srovnání se skutečností se stále jedná o slabý odvar.



Zatímco střílení mizerů je vcelku zábavné, je zde také řada problémů, které by zasluhovaly minimálně upravit. Zbraně zde nejsou zpracovány tak přesně jako například v Call of Duty či Rainbow Six a vy nemáte ten samý (cool) pocit při jejich používání. Při střelbě z těžkého kulometu chybí právě ten dojem, že držíte těžkou bestiální zbraň s ohromnou kadencí. Horší je však skutečnost, že celá hra je tak nějak divně nastavena. Payback využívá progresivní systém zdraví jak Halo nebo Call of Duty. Bohužel varování o vašem mizerném zdraví přichází až v momentě kdy jste jednu kulku od rakve. A když se vám po několikátém opakování mise podaří dojít až nakonec se zjištěním, že jste hráli na nejlehčí obtížnost, tak to vám úsměv na rtech nevykouzlí. To se musí změnit.

Pokud se Cauldronu podaří během posledních pár týdnů vyladit některé nedostatky a udělat kompromis mezi plynulou hratelností a vyváženou obtížností, můžeme se těšit na zběsile zábavnou řezničinu. Jenom si dávejte pozor na zvědavé rodiče, kteří z této hry rozhodně radostí skákat nebudou.

zdroj: IGN.com

Komentáře

Oblíbené příspěvky

HARDWARE / Jak mě převezla baterie CR 2032 na základní desce

Rozbitý BATTLEFIELD 2042 - pořádný Angry Rant a zasloužená kritika PC verze

PRVNÍ DOJMY / Battalion 1944 (Early Access) - Návrat ke kořenům FPS v moderním kabátku