Herní blog o PC hrách. Máte rádi Steam, hry v Early Access, gameplaye, dojmy, komentáře? Pokud ano, tak tady jste správně. Od hráče pro hráče. Píše Michal "Vodny" Bayerl.
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
Získat odkaz
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Další aplikace
Minimální a doporučené hardwarové požadavky na Sea of Thieves
Pirátské dobrodružství ve více lidech Sea of Thieves vychází již 20. března a studio Rare nyní zveřejnilo doporučené hardwarové konfigurace pro konkrétní typy nastavení grafiky. V mém gameplay videu Jak se hraje... Sea of Thieves (beta) můžete vidět grafiku nastavenou na hodnotu "Rare", což odpovídá nastavení na "medium", jak jej známe z jiných her. Toto nastavení platí pro hraní v rozlišení 1080p (FullHD) při 60/30 snímcích za vteřinu. Musíte ale uznat, že hra takto vypadá naprosto úžasně a všechna další nastavení na vyšší hodnotu se týkají nadstandardního 4K rozlišení a to při 30, respektive 60 snímcích za vteřinu.
Většina z nás, smrtelníků, bude tedy hrát na "Rare" nastavení už jen z toho důvodu, že rozšíření 4K monitorů ještě není zcela běžné. V tomto ohledu je zvláštní, že nejvyšší detaily nelze při FullHD rozlišení aplikovat. Nicméně i tak hra vypadá báječně a navíc je velmi dobře optimalizovaná. Moc často se nestává, aby vývojáři takto dobře trefili doporučenou konfiguraci. Většinou potřebujete něco silnějšího, než uvádí ke spokojenému hraní na vyšší detaily. Však pohleďte na moje již letité železo, které Sea of Thieves v betě rozhýbalo do téměř stoprocentní plynulosti. Abyste měli srovnání, na čem jsem hrál a stále hraji:
CPU: 7 let starý model Intel i7 950 3.07GHz
GPU: 2x 2GB Nvidia GeForce GTX 760 ve SLI režimu
RAM: 16GB DDR3
HDD: SSD 500GB Samsung 850 EVO
Jak je vidět, pokud máte starší typ grafiky nebo i7 procesoru, tak se nemusíte bát. Starší grafiky z vyšší řady totiž před těmi x lety pracovaly s 256bitovou sběrnicí, která zaručuje solidní propustnost dat. V dnešní době se moderní grafiky střední třídy vyrábějí se 128/192 bitovou sběrnicí a tento handicap kompenzují vyšší taktovací frekvencí, která ale není všemocná. Ostatně sami vývojáři v přehledné infografice rozlišují mezi starými a novými grafickými kartami, což potěší. Na disku si piráti a žraloci ukousnou solidních 60GB dat, což není zrovna málo.
To, jestli budete potřebovat si pár zlaťáků někde upirátit, abyste vyrazili upgradovat, nebo vám k hraní postačí vaše stávající železo, naleznete v přehledné infografice níže.
V posledních měsících trápily můj počítač nečekaná zamrznutí. Z počátku mi komp tuhnul jednou za čas. Nevěnoval jsem tomu pozornost. Postupně však počet záseků přibýval a já začal přemýšlet čím by to mohlo být. Stará originální baterie (makala 5 let) Počítač jsem si naposledy nechal sestavit na míru od Mironetu v roce 2011. Od té doby jsem upgradoval "pouze" grafickou kartu, paměť RAM, HDD, zdroj a zvukovku. Srdce počítače - procesor a základní deska zůstaly beze změny. Více o mém miláškovi Black-Widow ve videu níže. Dlouho mi vrtalo hlavou, čím by ty nenadálé záseky mohly být. Jejich frekvence dosáhla v poslední době nesnesitelného počtu - až několikrát za den. Stávalo se to kdykoliv - během bootování, krátce po zapnutí, hodinu po zapnutí, při nízké zátěži systému (pouze stahování), při hraní, střihu videa atd. Zkrátka k zamrznutí docházelo kdykoliv a nebylo možné identifikovat v čem je problém. Chybná RAMka, dosluhující deska či procesor, problém s nastavením ...
Battlefield 2042 vyšel na PC teprve 12.11.2021 a zatímco v profesionálních recenzích celkem boduje, tak od hráčů fanoušků se ozývá rozpačité bučení. Od některých hardcore fandů dokonce zaznívá velmi tvrdá kritika. Však se podívejte na stránku Metacritic , kde od veřejnosti hra dostává pořádně zabrat. Průměrné hodnocení 2.5 / 10 ke dni 17.11.2021 vypadá ve srovnání s průměrem od profesionálních novinářů (76%) jako nepovedený vtip. Pravda je však taková, že Battlefield 2042 má na PC k dokončené a plně optimalizované hře hodně daleko. AngryJoeShow to krásně vystihl v tomto jeho typicky bouřlivém videu a je potřeba mu dát za pravdu.
GTA IV - přeceňované nebo dokonalé? ( recenze na Doupě.cz 9,3/10) Ačkoliv se můj blog věnuje čistě PC hrám, nedá mi to a musím reagovat na masivní vlnu desítkových hodnocení pro další pokračování Grand Theft Auto. Časem se nejspíš dočkáme PC verze, která podle mě bude ještě lepší. Určitě víte, že toto dílo od Rockstaru je již nyní nejlépe hodnocenou hrou všech dob. Zaslouží si ale 10/10 od více jak 40-ti světových herních magazínů? Já tvrdím, že ne! Proč? U každé hry máme jasně stanovené vlastnosti, na které se recenzent musí zaměřit. Jak jsem psal výše. Všechny dohromady tvoří jeden celek a nedostatky v jedné z nich se musí projevit ve výsledném hodnocení. U GTA IV jsou to prosté bugy - nebudu se o nich rozepisovat, každý kdo četl nějakou recenzi na tuto hru ví o čem je řeč. Zmiňují se o tom všude, ale pouze vyjímečně to zahrnují do svého hodnocení. Grafické chyby a jiné bugy s fyzikou a texturami se nedají omluvit slovy: "Ta hra je tak rozsáhlá a komplexní, že tyto ned...